1 input textfield voor 2 dezelfde div id's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yammaski

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
284
Ingetypte tekst verschijnt in een div en het font kan verandert worden.
Ik had 2 input textfields voor 2 verschillende div's, maar ik wil met 1 input textfield dezelfde tekst in de 2 div's laten zien. Maar je kan een div id maar één keer gebruiken !
Hoe pas ik dit aan ?
zie testpagina
 
Eh, niet. Je kan echter natuurlijk wel andere dingen gebruiken, zoals names of classes.

Maarum, ligt het aan mij, of kan je ook gewoon een extra onkeydown erbij zetten? Dus van
HTML:
        <input name="text" type="text" onkeyup="addText(this.value);" value="Typ hier je tekst !" size="40" maxlength="40" />
naar
HTML:
        <input name="text" type="text" onkeyup="addText(this.value); addText2(this.value);" value="Typ hier je tekst !" size="40" maxlength="40" />
:thumb:
 
Dàt is wat ik zocht, maar was gefocused op die div id's !
Simpel als je het weet, weeral iets bijgeleerd ... bedankt ... :thumb:
 
Om nog een paar regeltjes script en die extra addText2(this.value); uit te sparen, kan je er ook een mini-loopje voor de twee div'jes van maken:
[JS]function addText(val){
for (i=1; i<3; i++){
var t = document.getElementById('Text'+i+'').getElementsByTagName('span')[0];
ts = t.style;
ts.visibility = 'hidden';
ts.fontSize = '100%';
t.innerHTML = val + 'h';
t.innerHTML = val + ' ';
while(t.offsetWidth > 436){
ts.fontSize = parseFloat(ts.fontSize) - 0.1 + '%';
}
ts.visibility = 'visible';
}
}[/JS]
met:
HTML:
<label>YOUR TEXT&nbsp;
     <input id="text" name="text" type="text" onkeyup="addText(this.value);" 
        value="Typ here your text" size="40" maxlength="40" />
</label>
en:
HTML:
<div id="Text1">
     <div id="TextColor"><span>text</span></div>
</div>
<div id="Text2">
     <div id="TextColor2"><span>text</span></div>
</div>

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS-1
Als dit voor publiek gebruik is, heb je kans dat mensen (zoals ik ;) ) uit gewoonte na het invullen van een invulvakje automatisch op Enter rammen: net als bij zoekvakjes enz.
In dit geval werkt dat niet: hier reset de tekst en ben je 'm kwijt!
Misschien moet hier nog iets op verzonnen worden?

PS-2
Aan de andere kant: als een bezoeker de tekst uit eigen beweging wil resetten en daarvoor op de refresh-knop van de browser klikt, is de reset maar half. Dan blijft de ingetikte tekst staan, en is de browser-adresregel overvol geraakt met de oude variabelen (zie screenshotje). - Met een "reset"-knopje eronder, dat gewoon naar dezelfde pagina linkt, ben je daar in ieder geval van af.

PS-3
Het inbakken van eigen lettertypes is altijd heel lastig. Bij mij onder WinXPpro werkt de cursieve Arial niet in Firefox3.0 en FF3.5, en de andere fonts ook niet. Die worden op een of andere manier niet gevonden, en vallen dan terug op een gewone Times New Roman (mijn default-lettertype in FF).
De .eot'tjes in Internet Explorer7 en IE8, Opera, Chrome en Safari doen het daarentegen wel volgens plan: daar komen de fantasie-types er prachtig uit.

PS-4:
Het inladen van al die lettertypes vraagt met name voor IE vrij veel tijd (als de cache leeg is :D ), waarin er nog helemaal niets van de pagina te zien is. Misschien valt er nog iets te bedenken om een lettertype pas in te laden op het moment dat het geselecteerd wordt? Iets javascripterigs? Of misschien stiekem vast een stelletje downloaden bij de voorafgaande pagina('s)?
 
alvast bedankt voor je "ontleding" :thumb:
http://www.frogstyling.be/X_Tests/DynamicText3.asp

PS-1 : opgelost !

PS-2 : ik heb een "reset"-button toegevoegd, is het deze dat je bedoelde ?

PS-3 : @font face (met .ttf) zou moeten werken vanaf FF 3.5. In FF 3.6 onder WinXP werkt het. Ik kan misschien eens proberen om ook .otf toe te voegen !? zie

PS-4 : hier ben ik op zoek naar. Voor je op de pagina komt, passeer je altijd langs dezelfde pagina. Misschien kan ik er hier al de helft laden ? FF laadt ze pas als hij ze nodig heeft denk ik.

kan je er ook een mini-loopje voor de twee div'jes van maken:
ik had het zo aangepast, maar dan werkt het niet meer :confused:
Als je in de 2de een ander type kiest, verdwijnt het.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een "reset"-button toegevoegd, is het deze dat je bedoelde ?
de reset button is geweldig met zo'n popup van, 'weet je het zeker?' - maar dan moet ie t ook wel doen! Hier wist ie alleen de text, niet de opmaak (achtergrond + voorgrond kleur en lettertypes).


FF3.6.nogwat
 
:) ik weet het ...

Maar hoe krijg ik die div's terug in hun "beginstand" ?
Ik kan de tekst wel wissen, maar dan verschijnt er niets meer als je terug een andere tekst ingeeft. Al geprobeerd met de pagina volledig te refreshen en dat lukt, maar dan moeten al die fonts terug geladen worden hetgeen dan weer te lang duurt !
... ben ondertussen al suf gegoogeld.

Ik heb hiervoor een nieuwe vraag aangemaakt : Hoe reset ik een form met "dynamische" div's ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan