1 internet verbinding voor pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Kan mij iemand duidelijk uitleggen hoe ik een laptop kan verbinden met het internet dat verbonden is met mijn pc.

een router is een apparaadje dat het internet of bestaden deelt.
Dat gaat draadloos of met kabels

Misschien is het beter om even uit te leggen hoe je netwerk (je verbinding met het internet) er nu uitziet en hoe je het wilt hebben.

Mijn internet (telenet) is nu verbonden met mijn pc via een 10/100 kaart.
Hoe ik het wil hebben , kan ik niet zeggen. Heb daar geen ervaring mee. Alleen zou ik niet graag hebben dat mijn zoon met zijn laptop, in mijn pc binnen kan dringen.

Ik heb hier verder geen ervaring mee.
Toch wil ik wel enige suggesties geven over hoe het zou kunnen werken.

Als je pc is verbonden met bijvoorbeeld een modem/router dan zou je denk ik een draadloze accespoint op je modem/router kunnen aansluiten zodat de laptop een draadloze verbinding kan hebben met het internet.

Je zou ook je een netwerkkabel aan kunnen sluit van je labtop naar je modem/router en op die manier gebruik kunnen maken van het internet.

Als je geen bestanden wilt delen van je laptop naar je pc kun je dat binnen windows gewoon instellen.

Het hangt er dus ook een beetje vanaf hoe jou pc is verbonden met het internet.
Het mooiste zou zijn met een gecombineerde modem/router zodat je er zonder problemen meerdere pc's dan wel draadloze verbindingen aan kunt hangen.

Indien er mensen zijn die hier meer vanaf weten mogen die mij gerust aanvulen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan