1 Kabel 2x Internet kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo ik heb even een vraagje (ben echt een leek op dit gebied)

Ik heb een utp Kabel van mijn upc kastje naar mijn pc lopen, alles werkt perfect.
alleen nu heb ik naast die pc met internet een andere pc aangesloten en nu is mijn vraag kan ik die upt kabel splitsen op een of andere manier (eventueel met een kastje) zodat ik op alle 2 de pc internet heb?

ik weet echt niet of zoiets kan.

alle tips zijn welkom
gr Carina

Je kunt het internet delen vanaf de PC, waar UPC nu op aangesloten is. Nadeel de PC met gedeeld internet, zal aan moeten staan om op de tweede PC internet te hebben. Alternatief is een router achter de UPC modem te hangen.

Dank voor je reactie

Ik heb een router achter het upc kastje voor de laptop en die werkt draadloos, maar ik weet niet hoe ik dat met mijn "nieuwe Pc"moet doen.

Vanaf de router een netwerk kabel naar die PC of zit er een draadloze ontvanger in?

nee er zit geen draadloze ontvanger in maar die kan ik wel kopen als je me mailt welke ik het beste kan nemen (og gaat dat niet)

de netwerkkabel die nu naar boven gaat ligt over het plafond en daar kan ik geen nieuwe kabel naast leggen.

In dat geval kun je beter een zogeheten switch kopen,die op het eind van de kabel aansluiten die nu naar boven gaat, en vanaf daar de 2 pc's voorzien van internet.

Dank je wel Palomino zoiets bedoel ik geloof ik.

heb je ook nog merken of zoiets die ik het beste kan kopen? of heet dat gewoon switch?

Dank je wel allemaal.

als ik het goed begrijp sluit in mijn kabel vanuit beneden aan op die switch en dan kan ik vanuit die swich kabel aan gaan sluiten op mijn pc`s?

en als dat zo is moet ik er nog 2 utp kabels bij hebben?

Snap ik het nu?

Ja helemaal!
De switch heeft vaak een speciale socket voor de kabel naar internet en dan blijven er in dit geval 4 over om 4 pc's aan te sluiten. Je hebt dus per pc een extra utp kabeltje van een (paar) meter nodig om alles aan te kunnen sluiten.

Hier is een plaatje (helemaal naar beneden scrollen) dat je vaak ziet: de linker 4 poorten zijn voor de pc(s) en de meest rechtse voor de aansluiting naar de modem/router..

ps sorry crash! :-)

Laatst bewerkt:
Allemaal heel erg dank je wel ik ga morgen naar de winkel en laat jullie weten of het gelukt is.

Groet Carina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan