1 kabel naar 1 plek vanaf router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
--> Dan maar met wat meer enters



ik heb nu een router. A daarop switchs B en op die switch 2 kabels naar 1 de zelfde plek C.
* router kabel 1m (A) naar switch (B). daarvan 2kabels naar een plek. voor 2 pc's.(plekC).
- ik wil 1 kabel naar C aanleggen. ik heb al een kabel gemaakt dat 2 door 1 kabel kan. maar werkt dit ook goed. (zonder de switch, 2 van de router)
1 kabel is 8 adrig, 100mb gebruikt er 4. wit/oranje oranje, witgroen groen, voor 1. en witblauw blauw, witbruin bruin, voor de 2e.

dus heb ik 1 kabel met 2 stekkertjes aan de ene kant... en aan de andere kant, 2 kabels van ongeveer 2m daaraan gesoldeerd.

dit werkt lijkt wel goed te gaan. maar ik heb ook nog die switchs, ik kan dan ook 1 kabel met beide kanten stekkertjes maken. en de switch op plek C zetten.
maar dan heb ik die er ook weer tussen. terwijl het lijkt mij ook kan 2 door 1.
de router heb ik dan nog 2 poorten van vrij. dus dit zou kunnen.
dit heb ik al is eerder op dit forum geplaatst en dit schijnt wel te werken.
maar werkt het goed en ook nog snel 100mb
ik moet er op kunnen via het netwerk en ook gebruikers.
de kabel is Cat5E

wat is nou echt de beste manier.
liever zonder die switch. dus 1 kabel 2 stekkertjes. totaal 4. om het zo te bekijken.

attachment.php
 

Bijlagen

  • IMG_2360.JPG
    IMG_2360.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 496
Laatst bewerkt:
Wat je lijkt te willen bereiken is 1 switch uitsparen door 2 aansluitingen op een switch te gebruiken met een 'gesplitte' UTP kabel, waar je per rj45-connector 4 aders hebt ipv. 8.
Er zijn dus 4 connectors, waarvan 2 connectors in de switch gaan aan de ene kant van de kabel, en 2 connectors naar individuele pc's aan de andere kant van de kabel. Dit alles over 1 UTP kabel.

Dit kan werken op 10/100 mbit. Bekabelingsschema hiervoor hier, waarbij pin 1 t/m 3 en pin 6 bedraad zijn per connector.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat je lijkt te willen bereiken is 1 switch uitsparen door 2 aansluitingen op een switch te gebruiken met een 'gesplitte' UTP kabel, waar je per rj45-connector 4 paren hebt ipv. 8.
Er zijn dus 4 connectors, waarvan 2 connectors in de switch gaan aan de ene kant van de kabel, en 2 connectors naar individuele pc's aan de andere kant van de kabel. Dit alles over 1 UTP kabel.

Dit kan werken op 10/100 mbit. Bekabelingsschema hiervoor hier, waarbij pin 1 t/m 3 en pin 6 bedraad zijn per connector.

Succes,
Tijs.


dat het pen 123 en 6 is weet ik al. zo heb ik die kabel al gemaakt. maar werkt dit ook op de voledige snelheid voor 100mb.
de netwerkkaarten in de pc's zijn 100mb. de router 1 gB dan is zoizo de verbinding al 100mb. maar dat door 1 kabel moet goed werken dus.
idd switch uitsparen en toch 1 kabel gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Zou moeten werken, als je zo lang mogelijk de 'twist' in de aderparen intact laat.

Tijs.
 
Zou moeten werken, als je zo lang mogelijk de 'twist' in de aderparen intact laat.

Tijs.


op de kant van die foto heb ik gewoon die zelfde draden gesplitst. dus twist zit er nog in.
aan de andere kant heb ik de 2 kabels 4 van weggeknipt. witbruin bruin en witblauw blauw.
de witoranje en oranje en witgroen groen. aan de andere -witoranje oranje witgroen groen gesoldeerd. en die andere kabel zelfde kleuren op de witblauw blauw witbruin bruin.
de twist daar zoveel mogelijk ingelaten.
teep er op heen. en dan moet het goed zijn.;):thumb:

attachment.php
 

Bijlagen

  • afbeeldingvoorbeeld.PNG
    afbeeldingvoorbeeld.PNG
    85,5 KB · Weergaven: 466
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan