1 kast , 2 computers ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal

Ik heb een vraag. Ik heb een dual core computer. Is het dan mogelijk om met een programma een virtuele pc erbij maken. Ik heb 2 monitoren , is het dan mogelijk dat je dus ook 2 toetsenborden en muizen aansluit ? Ik heb mijn muis en toetsenbord nu op de USB poorten. Kan ik dan ook een muis en toetsenbord op een PS/2 poort aansluiten voor de virtuele computer dus. Ook zou het fijn zjin als je dan ook een soort extra IP kreeg zodat je bv. met 2 personen een online spel kan spelen.

Mvg

Henry

je kunt wel 2monitoren op je pc aan sluiten maar 2 pc's in 1 kast zou het niet weten

met bv virtual pc kun je een virtuele pc aanmaken.
maar het blijft of/of.
De pc zou nooit weten waar het ene toetsenbord bij welke muis en welk programma hoort.
Bovendien loopt dit via het bios en daar is er altjid maar een van per moederbord.
mvg leo

met bv virtual pc kun je een virtuele pc aanmaken.
maar het blijft of/of.
De pc zou nooit weten waar het ene toetsenbord bij welke muis en welk programma hoort.
Bovendien loopt dit via het bios en daar is er altjid maar een van per moederbord.
mvg leo

Dus mijn idee is onmogelijk ? Jammer. Ik heb nog een andere vraag maar dat doe ik wel in een nieuw topic. Deze vraag is opgelost

Je idee is niet onmogelijk, maar dan moet je processor hier wel ondersteuning voor hebben. Je kan met Xen in ieder geval voor zover ik weet op intel hardware en experimenteel ook op amd hardware dmv de hypervisor pci kaarten verbergen voor je os en later tonen in je virtual machines. Xen is echter geen eenvoudig programma en je moet dan dus wel linux als host os nemen. Je moet dan de linux kernel de command line pciback.hide=0:xx.xx meegeven waar xx.xx het adres van de pci kaart is die je wilt verbergen.

Het idee zoals je het beschrijft is wél mogelijk maar zeer onwaarschijnlijk. (plausible but highly unlikely)

Of je draait meerdere besturingssystemen virtueel op één PC (en één PC is dus één kast, één monitor, één toetsenbord, één muis, etc.).
Of je draait meerdere besturingssystemen op twee PC's en stuurt ze aan met één monitor, één toetsenbord en één muis m.b.v. een KVM.

Maar als je virtueel draait hoef je geen extra apparatuur aan te sluiten, dat is het voordeel van virtueel.

Of je bouwt twee systemen in, in één grote kast. Maar dat lijkt me nogal wat praktische bezwaren op te leveren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan