• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 knop waarmee geprint en opgeslagen word ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jstokman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2013
Berichten
2
Goedenmorgen,

Ik ben een redelijke excel-leek en kom er niet uit.
Ik ben bezig met een excel sheet waarmee een factuur geprint kan worden, werkt op zch soepel, met een pull down menu kan er een persoon gekozen worden, waarna automatisch de gegevens van die persoon aangevuld worden, tot zover gaat het nog goed.
Nu zou ik graag een button willen, waarmee de factuur uitgeprint word en daarna de sheet opgeslagen word als een .pdf bestand met als bestandsnaam de waardes van de cellen C20 en D20.
Is dit uberhaupt mogelijk ?! En zo ja, is het dan ook mogelijk om het programma automatisch per dag een map te laten maken waarin de facturen van die dag in opgeslagen worden ?

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op...
 
Goedemiddag,

Ja, ja en ja.
Dit is allemaal mogelijk.

Op de site van Ron de Bruin (www.rondebruin.nl) vind je heel veel voorbeelden. Ik heb daar zelf heel veel aan gehad en heeft me geholpen om iets soortgelijks uit te werken.
Mocht je uitgewerkte VBA code willen voor dit specifieke stukje, dan kan ik je die ook toesturen.
 
This should do the trick!
Code:
Sub Spaarie()
    folder = "C:\Documents\Users" & Format(Date, "dd-mm-yy") & "\"
    If Dir(folder) = "" Then
        MkDir folder
    End If

    With ActiveSheet
        .PrintOut
        .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, folder & "\" & ThisWorkbook.Name
    End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan