1 kolom naar nieuw document brengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bootje12

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Hoi allemaal,

Ik heb een document van 500 paginas. Dit document bestaat volledig uit 2 kolommen met sectie-einden. Nu wil ik er 2 documenten van maken, dus van de tekst uit één kolom een nieuw document. Hoe kan ik slechts één kolom kopiëren of knippen? Elke keer als ik de tekst selecteer gaat kolom 2, de rechterzijde van de pagina, mee. Als ik plak als platte tekst komt ook alles door elkaar te staan. Weten jullie hoe ik dit makkelijk kan oplossen?

Bedankt!
Bootje

Probeer eens het volgende :

maak een kopie van het bestand en dat eenmaal gedaan,
selecteer alleen de rechterkolom en kies voor kopiëren, vervolgens kies je voor het deleten van deze rechterkolom.
Bewaar het bestand dat je overhoudt.
Selecteer nu de gehele eerste en enigste overgebleven kolom en kies voor 'plakken'.
De tekst uit voormalige 2e kolom komt nu in de enigste overgebleven kolom.
Bewaar dit bestand onder een andere naam.

sectie-einden zijn het probleem

Bedankt voor je reactie. Dat lukt helaas niet. Het probleem ontstaat door de sectie-einden in het document. Ik kan een kolom kopiëren tot het sectie-einde, daarna pakt hij weer twee kolommen tegelijk. Je zou zeggen, verwijder de sectie-einden, maar als ik dat doe dan komt alle tekst onder elkaar te staan. Dat is wel de bedoeling maar dan per kolom. Helaas staat alles door elkaar dan. Ik voeg even een stukje tekst toe, dan zie je gelijk wat ik bedoel. Ik moet dus alleen de rechterkolom tekst hebben uit het voorbeeld.

Bijlagen

En als je de 'status' van de sectie eindes verandert van de huidige keuze naar een andere en het dan nog eens probeert?

Nee helaas, ook dan wordt het document helemaal door elkaar gegooid...

Heb nog even nagedacht en kom tot een volgende tryout:

Verwijder de tabel op de juiste manier.
Met een beetje 'mazzel' wordt de tekst nu de TABS gescheiden.
Met een aantal creatieve Zoek en Vervang opdrachten zou je misschien ook de sectieeindes kunnen verwijderen / veranderen, waarna je 2 TABS gescheiden kolommen overhoudt.
Nu zou misschien hetgeen ik in bericht 2 opperde, kunnen gaan werken, maar eerlijk is eerlijk, ik heb het zelf nog niet eerder bij de hand gehad, ik probeer alleen een beetje creatief met je mee te denken. Voor hetzelfde geld wordt het een gigantische letterchaos, maar nee heb je al..................

Je zult dat moeten programmeren. Dat kan wel, maar is wel een beetje lastig omdat je structuur niet geweldig is. Ik weet ook niet hoe groot je echte document is, want de vraag is natuurlijk of het zinvol genoeg is om daar een macro voor te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan