1 kolom uit subform selecteren en kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralluv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik heb een formulier gebouwd met verschillende filters voor een query. De query heeft verschillende kolommen en staat in het formulier doormiddel van een subformulier. Ik zou graag een knop willen hebben die ALLEEN de eerste kolom in zijn geheel (gefilterd) selecteerd en daarna kopieert naar bijvoorbeeld het klembord.

Ik ben al weken bezig met dit uit te zoeken, maar ben nog geen enkele stap verder. Het lukt me zelfs niet om een code te maken die maar 1 kolom in zijn geheel selecteerd van mijn gefilterde subformulier, laat staan de rest! Ik zou heel blij zijn als iemand mij hierbij kan helpen! Alvast heel erg bedankt!

Ik krijg de indruk dat je eigenlijk een query wilt hebben, die de records gebruikt uit de recordset die je hebt uitgefilterd op het subformulier. Daarvoor kun je denk ik wel een query maken, waarbij je dan het ID veld uit de gewenste tabel, en de gewenste kolom als gegevensbron gebruikt, en het ID veld uit het subformulier als criterium.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als ik mijn gefilterde kolom van mijn subformulier met 1 druk op een knop kan kopieren naar het klembord dan is dat hetgeen wat ik bedoel :p. Snap je het nog haha?

Ik weet niet waarom je één kolom zou willen kopieëren naar het klembord, maar dat gaat zo maar niet lukken. Daarvoor zul je in VBA een Recordset moeten defiiëren op basis van het veld, en vervolgens alle waarden uit die recordset, die dus bestaat uit de waarden van de gewenste kolom, moeten toevoegen aan het klembord geheugen.

Hier staat enige uitleg over wat je te wachten staat... Allen Browne

Deze gefilterde kolom moet naar het klembord worden gekopieerd, zodat in een ander programma dit lijst kan worden gekopieerd. Ik zat te kijken of het niet mogelijk was met bijvoorbeeld.

Het is me wel gelukt om alleen de eerste waarde te kopieren (ook nog eens zonder header!). Dit is gelukt met:
Me.sub.setfocus
accmdcopy

(sub is mijn subformulier/query)
Verder zat ik te kijken naar accmdselectrecord etc. Maar kom er maar niet achter hoe ik de records van 1 bepaalde kolom dan kan kopieren.

Heb je de link in de laatste posting van Michel al bekeken?

Ben vanmorgen er nog lange tijd mee bezig geweest, ook de code bekeken. Ik denk dat hetgeen wat ik wil, simpelweg niet kan of te ingewikkeld is helaas.

Toch is het heel belangrijk dat gegevens uit een bepaalde kolom uit mijn subformulieren kan worden gekopieerd. Het probleem is dat als je op een veld van een kolom klikt, het niet mogelijk is om deze verder door naar beneden te trekken en dan gewoon CTRL + C te doen.

Als ik nou bijvoorbeeld van het subformulier een doorlopend formulier zou maken (ipv gegevensblad), zou ik dan niet via eigenschappen van dat veld (voor gehele kolom) kunnen blokkeren dat ik in het veld kom te staan en dan alsnog kunnen doorselecteren naar beneden!??

Weet niet precies wat je wilt, maar hierbij een voorbeeldje ter inspriratie:
* een bepaald veld van alle records in subform in een variable zetten, gescheiden door vbCrLf
* vul een teksveld met deze variabele, en kopieer deze met accmdCopy naar clipboard

Bijlagen

Harry als ik die knop zo bekijk dan lijkt het er wel op. Het rare is alleen als ik op die knop druk blijft mijn hele access hangen. Ook als ik deze code onder mijn eigen knop kopieer en de code iets aanpas. Heb het ook al geprobeerd op een andere access versie op een andere computer, maar ook hier blijft access hangen.

Als voorbeeld wat ik wil heb ik even een screenshot toegevoegd. De query kan dus gefilterd worden met de combobox en hetgeen wat gekopieerd moet worden met 1 druk op de copy knop, is hetgeen wat rood omcirkeld is. Het liefst dus gewoon naar het klembord (zelfde als ctr+c) en zonder kolom naam (header).

Want als ik het met de field selector doe (als muis verandert in het plusje icoon), en dan ctrl+c doe en ergens kopieer, krijg ik de header naam erbij. Maar dit mag dus niet! Hopelijk is het nu verder duidelijk dmv screenshot

Bijlagen

• voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 66
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan