1 lange piep pc start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Goedemiddag,

Het volgende probleem als ik de pc aan zet krijg aleen 1 constante lange piep en voor de rest doet de pc helelmaal niets!

Ik heb de voeding vervangen en het geheugen en de batterij vervangen maar neits helpt!

Is de pc nu helemaal om zeep?

Dat is niet goed. :confused: tipie

Die continue pieptoon is bedoeld om een diagnose te stellen. Een piep die continu op dezelfde toon doorgaat geeft aan dat er een hardware error is met de voeding of met het moederbord. Open de systeemkast en trek de geheugenmodules en de insteekkaarten los. Even de voetjes schoonmaken en daarna de geheugenmodules en de insteekkaarten weer terugplaatsen. Als dat niet helpt, dan als dat mogelijk is een andere videokaart proberen. Als dat niet helpt, dan ligt die PC serieus aan diggelen.

Hallo, sorry voor de late reactie.

Het geheugen en de voeding had ik al gedaan maar heeft een andere videokaart wel zin omdat ik nog niet eens in de bios terecht kan om deze instellen?

Heb je een onboard gpu? steek anders je kabel in je onboard en kijk of je dan nog een beep krijgt.

Meestal wordt er dan geen harde schijf gevonden.
De kabels hiervan kunnen niet goed meer vast zitten of aan een scherpe rand beschadigd zijn, controleer ook of de harde schijf nog wel draait want de stroomstekkers zijn meestal niet al te degelijk en de schijf kan zijn stukgegaan. Je kan de harde schijf niet met de computer ingeschakeld per ongeluk aan en uit laten gaan, daarom even de datakabel er uit houden wanneer het aan de stroomstekker van de schijf lijkt te liggen of de stroom er af zoals gebruikelijk bij reparaties. Wat ik vaak ben tegengekomen is dat de jumper op Cable Select (CS) na enige tijd niet de goede keuze blijkt te zijn. Je moet de harde schijf bij IDE liefst aansluiten aan het korte uiteinde van de lintkabel en als Master met de jumper op Ma. Als er een drive bij-aan hangt moet die Slave (Sl) zijn.

Controleer meteen even of de batterij op het moederbord vol genoeg is. Dit kan een rol spelen bij de herkenning van de schijven en de waarden in de Bios zullen terug op Standaard Waarden zijn gegaan wanneer die leeg is. Het loshalen van de batterij veroorzaakt eveneens een reset van de Bios dus daar moet je op verdacht wezen, daarbij ook dat er wordt voorgeschreven om na het herplaatsen van de batterij eerst de waarden in de Bios weer op Standaard Waarden te zetten en dit op te slaan. Je moet dus in alle gevallen aantekeningen hebben van eventuele aanpassingen in de instellingen of alsnog even foto's van de schermen maken.

ik heb de batterij vervangen dit haalt niets uit, ook de hd kabel vervangen ook geen resultaat.

ik heb er een pci videokaart ingezet maar ook dit helpt niets.

Ik zet de pc aan en gelijk begint de pieptoon en deze blijft aanhouden.

dus 1 lange constante piep!

Goedemiddag,

Het volgende probleem als ik de pc aan zet krijg aleen 1 constante lange piep en voor de rest doet de pc helelmaal niets!

Ik heb de voeding vervangen en het geheugen en de batterij vervangen maar neits helpt!

Is de pc nu helemaal om zeep?
Dan denk ik dat ie serieus kapot is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan