• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 lijst is afhankelijk van de inhoud van 3 andere lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

elinemvdb

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2015
Hallo allemaal!

Wie kan mij helpen a.u.b?

Het is de bedoeling dat ik een werkbezettingsplan opmaak.
Daarbij moet ik dus kunnen kiezen uit al het personeel ZONDER diegene die in verlof zijn (3 personen).

Bv:
Ik maak een lijst van al het personeel (piet - pol - jan - stijn - bart - mark)
Dan heb ik drie lijsten (VERLOF 1, VERLOF 2, VERLOF 3) waaruit ik telkens 1 naam kies, nl diegene die in verlof zijn. Ik kies uit lijst 1 piet, uit lijst 2 pol en uit lijst 3 jan. Ik weet hoe ik dit moet aanmaken.
Maar nu...
Wat moet ik dan doen zodat ik in de volgende lijst (WERKBEZETTING) enkel nog de namen vind van die personen die niet in verlof zijn (stijn, bart en mark)?

M.a.w. hoe kan ik dus die ene lijst (WERKBEZETTING) afhankelijk maken van de inhoud van de 3 vorige lijsten (VERLOF 1, VERLOF 2 en VERLOF 3)?

Hopelijk begrijpen jullie het een beetje...

Grz en alvast héél erg bedankt voor de hulp!

Eline

Kan je even een voorbeeldje plaatsen? Of even de help raadplegen op vert.zoeken, index, vergelijken oid.

Bekijk bijlage Werkbezetting.xlsx

Dit is een voorbeeld van hoe het zou moeten worden.
Onder verlof heb ik 3 lijsten.
Daarin kies ik telkens een naam van iemand die in verlof is.
Nu zou ik telkens onder Post 1, Post 2, Post 3, enz ook een lijst moeten vinden waar ik dan uit de namen kan kiezen die NIET in verlof zijn.

Grz

Het is niet helemaal wat je wilt,... maar ik heb wel dat je lijst wordt aangepast op basis van de gegevens die bij verlof 1, 2 en 3 invult. Wanneer daar namelijk een naam ingevuld wordt, zal deze niet uit de lijst verdwijnen, maar zal een "(V)" achter zijn naam krijgen zodat je kan zien dat hij verlof heeft.
Is misschien een beetje omslachtig, maar als je de formules zo dynamisch mogelijk houdt, kan het goed werkbaar zijn.

Bekijk bijlage Werkbezetting mogelijkheid.xlsx

Laatst bewerkt:
Dankjewel, dit is inderdaad ook een mogelijkheid.
Kun je er ook op een bepaalde manier voor zorgen dat de naam in het rood staat of in een rode achtergrond ipv die letter?

Had ik geprobeerd maar een lijst geeft alleen de waardes weer en niet de opmaak...

Wat je wel zou kunnen doen is de [waarde_als_waar] als "" te definieren... dan is dat gedeelte van de lijst gewoon leeg. Dus waar nu "Tekst.samenvoegen($A3;"(V)"" staat vervangen door "".

Laatst bewerkt:
Verdorie... :confused:
Toch al heel erg bedankt voor jouw antwoord! :thumb:
Ik ga nog wat verder wachten op iemand die de namen mss toch uit de lijst krijgt, maar anders doen we het op jouw manier!

Door jouw hulp ben ik nu nog wat verder gaan zoeken en het is mij gelukt :cool::thumb:
Ipv TEKST.SAMENVOEGEN heb ik SUBSTITUEREN gebruikt en dit dan met een lege cel.
Hierdoor worden de namen die gekozen werden vervangen door een leeg veld en zijn ze dus weggelaten.
Paradoxx, zonder jouw hulp zou dit niet gelukt zijn, dus hartelijk bedankt! :thumb:

Dank je,... geen probleem.... dit is bouwen op elkaars ideeën om zo tot een oplossing te komen! :thumb: ;)

Ipv TEKST.SAMENVOEGEN heb ik SUBSTITUEREN gebruikt en dit dan met een lege cel.
Paradoxx, zonder jouw hulp zou dit niet gelukt zijn, dus hartelijk bedankt! :thumb:

Als je gewoon "" invult ben je ook al klaar :-) Kijk maar in mijn laatste bestandje,...
Je zou het zelfs kunnen vervangen voor "-----" dan krijg je dat te zien in je lijstje.....

Na je laatste bericht heb ik dat ook gedaan ;)
Héél erg bedankt voor de hulp :thumb:

Ik zie dat jullie goed bezig zijn:d

En volgens mij kan het wat eenvoudiger zonder alle gedefinieerde namen.

Met een kleine aanvulling kan je de keuzelijst aaneengesloten maken en niemand dubbel inplannen.

In het voorbeeldje alleen de maandag gedaan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan