1 link, 2 targets

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal.

Voor school moet ik een eigen site maken.
Ik heb 3 Frames (eentje boven, een frame links, en een frame rechts)
Nou wil ik als ik op een link in het linkse frame klik, een pagina laden in het bovenste frame én in het rechtse frame.

Dus eigenlijk moet één link, 2 targets hebben.
Ik heb al op google gekeken enzo maar ik kom er niet uit.

Ik hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij wilt helpen, alvast bedankt!

De beste oplossing is om geen frames te gebruiken. Dit klinkt misschien flauw, maar frames veroorzaken naast dit probleem nog meer problemen.

Mocht je toch per se frames willen gebruiken kan je dit volgens mij alleen oplossen met wat Javascript. De link wordt dan:
HTML:
<a href="pagina1.html" target="frame1" onClick="top.frames['frame2'].location.href = 'pagina2.htm';">klik hier</a>
(niet getest, vervang "frame1" en "frame2" door de juist namen van de frames en vervang "pagina1.html" en "pagina2.html" door de juiste bestandsnamen).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en het werkt ;)

Ik had eerst al dit geprobeert maar dat werkte niet
Code:
<A HREF="pagina1.html" TARGET="frame1" onclick="parent.location.replace('pagina2.html')"> Klik hier </A>

maar nu met de code die u mij gaf werkt het wel! heel erg bedankt.

En ja, ik weet dat frames onhandig en achterhaalt zijn. Maar voor deze opdracht wil ik er toch nog even gebruik van maken. En ik heb nóg niet echt genoeg kennis om het zonder frames allemaal in kladblok goed te maken denk ik.
Als ik nog is een site ga maken ga ik uiteraard wel zonder frames doen.

Maar in ieder geval bedankt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Moet in kladblok? :/ Wat is dat nou weer voor onzinnige regel.

Dat je het zelf moet scripten ok, maar gebruik dan notepad++ ofzo, die ondersteunt je tenminste nog met syntax highlighting.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan