1 luidsprekeruitgang werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
dit is wel al een tijdje geleden dat die niet meer werkt, maar heb het maar zo gelaten toen. Nu wil ik die versterker weer gebruiken en dan wel voor mijn computer. Heb onlangs nog 2 luidsprekers gekregen van een vriend die perfect werken op mijn versterker(2*30 watt en luidsprekers zijn elk 50 watt) de versterker die ik op deze pc wil aansluiten is 2*40 watt. Maar 1 uitgang werkt dus blijkbaar niet meer:confused: is dit herstelbaar? Kzou het liefst het zelf doen, technische kennis heb ik dus wel een beetje:).

Op dit moment draait hij mooi met 1 luidsprekertje eraan.

Wat vaak het geval is, is dat het plugje wat in die line out gaat een betje gecorrodeerd(verroest)is.
Even goed schoonmaken wil vaak helpen. Gewoon met een schone doek.
maar aangezien je de PC wilt aansluiten op je Hi-Fi versterker zal je toch een nieuw kabeltje moeten hebben.
Heb je de boel al eens aangesloten? Dus met een mini-jack in de line out en die dan in de aux van je versterker?

op het moment galmt higher than the sun erdoor;) via de pc dus ja, ik heb zo'n kabeltje(met dat kabeltje kan ik ook mijn mp3speler aansluiten op stereo)
dat is dus geen probleem, dat andere zal ik zo meteen eens proberen als hij afgekoeld is

aan dat plugje ligt het ook niet, heb es de rode in de witte gedaan en er is geen verschil:confused:

Tja, dan zal de connectie tussen het plughoudertje en je geluidskaart een beetje kapot zijn.
Of iets op de geluidskaart zelf.
Je hebt alle instellingen gecheckt?

Om de pc uit te sluiten zal ik de test eens doen met mijn mp3speler. Vroeger ging het eiglijk ook niet met een gwne cd-speler meen ik mij te herinneren. De luidsprekers waren perfect, op een andere versterker werkten ze allebei dus moet het aan die uitgang liggen, dat ben ik wel zeker!

Nu ga ik eten en laat ik intussen de versterker afkoelen, na het eten ga ik aan de slag.

Geluidskaart kan het niet zijn want met de PC-boksen werken ze allebei.

Aha.
Ik dacht dat je het over je PC had.
Wanneer jet de versterker is, is het een ander verhaal.
Dan kan het zijn:
de eindtrap,
voorversterker,
volume potmeter,
balans potmeter
Vooral die twee laatsten worden nog wel eens vergeten.
Versterker uitzetten en vijf minuten lang eerst de volume knop van minimaal naar maximaal draaien op een redelijk tempo. Hetzelfde doen met de balans knop.

hmm, muziek komt er nog uit langs 1 kanaal, de volumeknop zou het dan tog in theorie niet kunnen zijn? dat andere zal ik dan eens proberen:)

Ook de volumeknop kan het zijn, geloof me.

En heb je behalve de aux, al eens een andere ingang geprobeerd?

er zit een tuner in, kzal es ff de antenne zoeken en die proberen.

:edit: bij de tuner komt er ook geen muziek uit de linkerboks(die dus wel werkt want kheb hem al eens als rechterboks gebruikt en dan werkt ie!)

Dan is of je voorversterker of eindversterker naar de knoppen en zal je op www.marktplaats.nl voor €20 een andere moeten aanschaffen die het wel doet.

Fonz

Toch misschien nog even goed met die balansknop heen en weer raggen voor je euries gaat uitgeven! (ervaring)

Tja, ik heb er een hekel aan mezelf te moeten herhalen.........................

zou het helpen om het te doen terwijl hij aanligt? kan ik het meteen horen:)

Als je het maar met een laag volume doet.
Er komen af en toe signalen vrij die niet erg best zijn voor de speakers.

1/10 van het vermogen:) maar het werkt niet:( klaat hem nu al bijna de hele middag aanliggen, misschien dat hij dan ineens weer een signaal erdoor krijgt...

Zal niet lukken.
Brneg hem naar een TD van een winkel in de buurt en laat hem even nameten.

Geplaatst door skelle
1/10 van het vermogen:) maar het werkt niet:( klaat hem nu al bijna de hele middag aanliggen, misschien dat hij dan ineens weer een signaal erdoor krijgt...

Als je in een mirakel gelooft ??

Ga even een paar vraagjes stellen aan u.

1° Hoe staat je technische kennis?
2° Welk merk van versterker is het, en hou oud is deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan