1 luidsprekeruitgang werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
1)ik kan solderen, draadjes aan mekaar hangen, wat moet ik nog kunnen voor deze klus? heb anders nog een vrij technische vader:)
2) het merk is AKAI en hij is 15 jaar oud:confused: ACM312L

Hmm...

1° met solderen en draadjes aan elkaar hangen, kom je er niet.

2° Je versteker is 15 j oud. Hoe technisch je ook bent aangelegd, ik vrees dat je daarvoor geen spare parts meer voor vind.( Ik vrees, ben er bijna zeker van)
Dat is natuurlijk het spijtige er aan.Ik heb nog gezocht naar een service manual, maar dat is dus ook noppes. Misschien een oudere hersteller die daar nog eventueel onderdelen van in stock heeft?

3° anders even de kast open maken. Je zal daar waarschijnlijk 1 chip zien,aan de ingang van de phono plug, verder zal je 2 chips zien, van de voorversterker. Daar na krijg je de eindversterker. Post deze nummers eens. Kijk ook naar verbrande weerstanden.

Dat is voor het ogenblik alles wat ik kan verzinnen.

ik vrees idd ook dat het noppes zal zijn. kzal eens kijken hoeveel OHM beide boksen hebben en kijken of ik ze kan steken in 1 kanaal. Heb dan wel geen stereo maar tes beter dan niets:)

:edit: dit werkt perfect:) alleen geen stereo:(. weet iemand of de muziek nu even luid kan als dat ik ze op elk een eigen kanaal aansluit?

Laatst bewerkt:
Hallo

De vermelde nrs v/d eindversterker , vermoed een (S.T.K) module , etc , zoals "vanzwam" u vroeg , heb je nog steed niet "gepost" .

Bevind er zich een "plop" beveiliging in de luidsprekeruitgangen ????

Indien ja , dan kan er een v/d relaiskontakten een dermate hoge weerstand hebben , om een korrekte werking v/h 2 e "defekte" kanaal te verhinderen.

Peter

Kan het zijn dat het ligt aan het schuivertje van a-b?
dat zegt hoeveel volume erdoor a en door b moet, niet dat ik veel van audi weet maar....

Nu heb ik ook een Akai hier, maar daar worden alle kanalen beveiligd door een glas-zekering. Bij gebrek aan glas had ik toen ooit een ZAND-zekering gebruikt, met hetzelfde resultaat als Skelle, het bleek dat die zekering na doorbranden nog een beetje stroom doorliet via het zand (vraag me niet hoe, dat deed hij gewoon), dus met een metertje gaf hij gewoon signaal, maar in de versterker kon je het vergeten.

Ik ben me er van bewust dat dit wel een uitzonderlijk geval is, maar ik bedoel daarmee te zeggen dat Akai gek is op zekeringen, dus kijk goed of ze allemaal nog goed zijn, en vervang ze voor de zekerhied, na 15 jaar zou ik dat in ieder geval doen.

Verder moet je met die STK-modules uitkijken dat je niet te laag gaat zitten met de weerstand, vindt hij echt niet leuk, en dan is hij helemaal ter ziele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan