1 netwerkkaart meerdere netwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
ik heb een paar vraagjes,
we hebben sinds kort een router met ingebouwde modem,
mijn vader met zijn laptop kan op het netwerk komen als we bij hem alle instellingen zoals IP, op automatisch kiezen doen,
hij gebruikt windows ME,
voor het netwerk wat hij op zijn werk heeft moet hij een vast IP adres en andere vaste instellingen hebben, hoe kan ik dat instellen dat hij met dezelfde IP op allebij de netwerken kan?

Vraag 2,
sinds we de router hebben kan mij p2p programma niet meer connecten, ook het programma dc++ can niet meer connecten waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt Thom Bitter

Volgens mij kan je de laptop gewoon een vast IP nummer geven, en zal hij gewoon verbinding hebben.

vraag1:
In het tabblad algemeen van TCP/IP geef je op dat er automatisch een IP-adres moet worden gegeven, in het tabblad 'alternatieve configuratie' geef je het ip-adres op zoals dat op zijn werk gebruikt moet worden.

vraag2:
Je zult in de router de poorten moeten mappen voor de desbetreffende applicaties. hoe dit moet staat in de handleiding, vaak onder het stukje voor internetgaming.

ok vraag 2 zal ik straks even opzoeken maar ik heb de laptop er even bij gepakt en zoals jij het zegt kan het wel in windows xp maar bij win ME zie ik dat niet?

Mijn fout, sorry.. Het programma mobile netswitch kan voor je vader een oplossing zijn.

ok dan ga ik dat maar proberen,
alleen ik snap dat programma niet zo goed heb m al wel zal wel ff proberen....

het is hoop ik gelukt nu hij moet het alleen nog op zijn werk proberen....

over de router, in de handleiding staat alleen maar een eenvoudige manier om hem te installeren en verder niks :S

De uitgebreide handleiding staat vaak op een CD-rom of is te downloaden.

er zit wel een cd bij waar ik niks wijzer uit wordt,
ik heb een sweex adsl annex-A
adsl modem router + 4 port switch

type nummer hebben ze niet volgens mij....

Als je het vaste ip-adres van je pa op z'n werk eens overneemt.
En dan in je outer de lokale ip-reeks ergens rondom dat nummer maakt.
Dan is het hele probleem opgelost.

Bijvoorbeeld: jou oude reeks: 192.168.2.100 / 192.168.2.115
Je pa's vaste ip: 127.10.10.5

Jou nieuwe reeks (al je pc's automatisch ontvangen )
127.10.10.1 / 127.10.10.15

Als je dit zo insteld, heeft niemand problemen meer.

Het is niet erg dat jullie een verschillende werkgroep hebben.
ALs je gaat bladeren bij mijn netwerklokaties, dan kun je elkaars werkgroep vinden.

upsidaisy bedankt voor het zoeken maar dit gaat over een andere router en lijkt totaal niet op mijn router scherm wat ik heb... ook andere manier van instellen...
ik denk dat het type nr van deze is: cc300011....

ik heb bij mijn pa ookal de IP van zn werk ingesteld maar dan komt ihj niet meer bij ons op het netwerk en hefet hij geen internet...

hij heeft ook een heel lijstje met alle IP's en alle andere zooi wat hij nu iedere keer handmatig in mote voeren, maar
Paul-rt wat jij verder zegt gaat me iets te snel... alleen de IP kiezen of wat verder>?

ps mijn locale iP is nu 10.0.0.3 en van de router is de ip 10.0.0.2 de rest ligt er allemaal omheen...

Laatst bewerkt:
ik heb zelf nog even gezocht en ik weet nu hoe ik poorten open moet zetten, in het p2p programma heb ik nu verschillende OPEN poorten geprobeerd maar hij kan nog steeds niet connecten.....
kan het nog wat anders zijn?

Ik begrijp het probleem niet zo goed.Je opent in je browser je modem en gaat naar de NApt instellingen en vervolgens open je de benodigde poorten.

Over welk P2P programma hebben we het eigenlijk ?

dc++ doet het nu beetje raar eerst kon ie niet connecten, dus heb nu meerdere poorten geopend en geprobeerd en nu doet hij het ik denk dat ik dat probleem nu wl heb opgelost...

ik gebruikte trouwens areslite maar aangezien die vag doet gebruik ik m al niet mere :S
ja weet t ben raar:S:p

als ik er nog niet uit kom met de IP van mn Pa dan vraag ik nog wel het een en ander maar hij moet het eerst morgen ofzo maar op zijn werk proberen of het nu werkt...

bedankt iig voor alle moeite...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan