1 of 2 grafische kaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mettet1990

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2006
Ik ben van plan om binnekort een pc in een te zetten en daarom heb ik overal op internet informatie gezocht over alles en nog wat... Maar over 1 ding ben ik niet uit.:o Is het nu beter om 1 'zeer goede' grafische kaart te hebben of is het beter om 2 'minder goede' in te bouwen? Het spijt me moest dit een domme vraag zijn:o maar domme vraag of niet, als iemand me zou kunnen helpen dat zou heel fijn zijn.:)

Groeten

Op een grafische kaart sluit je je monitor aan. Eén monitor op 2 grafische kaarten aansluiten lukt dus niet en een tweede grafische kaart heeft dan ook geen zin, tenzij je twee monitoren wilt aansluiten

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Ik dacht wel dat het in die richting was, dus het komt erop neer dat als je met 1 beeldscherm speelt dat 1 zeer goede grafische kaart de optie is.
Alvast bedankt voor de ZEER snelle reactie!!:D

Afhankelijk van wat je met die grafische kaart wilt gaan doen kun je je keuze laten vallen op één goed exemplaar ja. Wil je wat briefjes kloppen en een beetje internetten dan heeft het budgettair-technisch gezien geen zin er erg veel geld aan uit te geven.

Op een grafische kaart sluit je je monitor aan. Eén monitor op 2 grafische kaarten aansluiten lukt dus niet en een tweede grafische kaart heeft dan ook geen zin, tenzij je twee monitoren wilt aansluiten

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Tegenwoordig kan je de nieuwste videokaarten van hetzelfde merk/type met elkaar verbinden, zodat deze als één werken. De ene kaart zal de primary-kaart zijn, waar de monitor wordt op aangesloten en de 2e kaart zal de secundary-kaart zijn.

Voor games heeft het wel degelijk zin.

Dit is een oplossing die de grafische kaart bakkers in mijn ogen gebruiken omdat de vraag naar prestaties veel harder stijgt dan dat zei betere grafische kaarten kunnen maken.
Voor sli opstellingen heb je een speciaal moederbord nodig wat ook al wat meer kost en je moet twee grafische kaarten kopen.
Economisch is het dus niet, je zou beter een krachtige grafische kopen. Aangezien nog niet alle games de kracht van sli opstellingen volledig kunnen gebruiken.

Het lijkt me alleen iets goed als je twee topkaarten in je computer wil steken, en je dus echt meer wil dan van een grafische kaart mogelijk is.

Welke grafische kaart zouden jullie dan nemen??

-ASUS EN6600 Silencer TD 512 MB

-ASUS EN7900GT Top 2DHT 256MB

Bedankt allesins voor al de hulp!!:)

de tweede is pakke beter voor games.
De eerste is al een heel oud type, maar je betaald natuurlijk heel erg veel voor die silencer dat, dit betekent dat je geen ventilator op je graka hebt maar wel een reuzegroot koelblok.

ASUS EN7900GT Top 2DHT 256MB

Deze natuurlijk, je weet toch dat ze niet in dezelfde prijsklasse zitten? :D

Laatst bewerkt:
ASUS EN7900GT Top 2DHT 256MB

Deze natuurlijk, je weet toch dat ze niet in dezelfde prijsklasse zitten? :D

voor die 7900 is volgens mij 179.95 een goede prijs. Bij forcom.
en voor die 6600 is volgens mij 95 een goed prijs.

Dus dat is totaal niet dezelfde prijsklasse :p
een 7600 gt is ook een aanrader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan