1 of 2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb nu een GeForce 9600GT 1GB en ga binnenkort de pc uitbreiden.

Nou wil ik niet direct een nieuwe videokaart kopen maar mits ik dit in de toekomst wil heb ik de keuze een hele dure snellere dan deze te kopen of een tweede identieke GeForce 9600GT ernaast zetten waarmee ik dus rekening moet houden bij de keuze van een nieuw moederbord die 2x PCIe heeft.

Wat is het beste een dubbele 1GB van wat ik heb of een veel duurdere kaart erin stoppen?

Je neemt niet twee videokaarten voor twee schermen, maar om Crossfire (ATI) of in dit geval SLI te kunnen gebruiken.

Uhm ik heb er verder eigenlijk geen seconde bij stilgestaan hoe dat dan zou werken... Ik zag op de Gefore site bij mijn videokaart een foto van een mainboard waarop er 2 zaten en ben er denk ik automatisch vanuit gegaan dat je met 2 videokaarten tegelijk sneller kunt gamen... Hoewel ik toch zeker weet dat ik dit ook ergens heb gelezen... Ik weet het niet meer... Maar ik begrijp dus dat het helemaal niet mogelijk is 2 videokaarten te combineren voor sneller gamen?

Tja wat versta jij onder "Sneller"? De games draaien wel beter, mits de game het ook ondersteund. Oudere games hebben geen optie om aan te geven dat je met twee videokaarten werkt.

Hier een uitleg over SLI;
http://nl.wikipedia.org/wiki/SLI

Ik heb zelf twee videokaarten (GTX260BE) in SLI draaien en dat bevalt me prima.

Nou vind ik allerlei pagina's die verschillende Nvidia 9 gt series met en zonder sli met elkaar vergelijken maar dit is niet wat ik wil weten.

als ik nu 140 euro besteed heb ik een 2 NVIDIA GeForce 9600GT / 1GB / 256 bit kaarten in SLI staan.

als ik nu 180 euro besteed kan ik een NVIDIA GeForce GTX 260 / 896 MB / 448 bit kopen.

Welk van de 2 is nu sneller voor het spelen van games op een:
Core 2 Duo 3.0
ASUS P5QL Pro
2GB DDR3

Ik speel de games (3D shooters) in een Resolutie van 1400x900

Laatst bewerkt:
Nou vind ik allerlei pagina's die verschillende Nvidia 9 gt series met en zonder sli met elkaar vergelijken maar dit is niet wat ik wil weten.

als ik nu 140 euro besteed heb ik een 2 NVIDIA GeForce 9600GT / 1GB / 256 bit kaarten in SLI staan.

als ik nu 180 euro besteed kan ik een NVIDIA GeForce GTX 260 / 896 MB / 448 bit kopen.

Welk van de 2 is nu sneller voor het spelen van games op een:
Core 2 Duo 3.0
ASUS P5QL Pro
2GB DDR3

Ik speel de games (3D shooters) in een Resolutie van 1400x900

Koop gewoon een totaal pakket en voor de discussie ook in zijn totaal.

En je kan beter een snelle enkele kaart nemen, dan 2 tragere kaarten. Heb je het geld, dan koop je 2 snelle kaarten, maar dan zit je dus in het 250 euro of meer budget. (voor videokaarten alleen).

En je loopt hopeloos achter.
Je hebt het over 9600gt's in SLI, dit terwijl vorig jaar de GTX260 al de mainstream kaart was (van nvidia dan).
Voor een prijs van 180-200 euro moet je kijken naar de GTX275 aan de kant van Nvidia en de HD4890 aan de kant van ATI/AMD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan