1 opmaak profiel voor al je documenten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb net een document getypt waarvan ik de opmaak veranderd heb... alles ziet er nu uit zoals ikwil..maar nu wil ik ditzelfde opmaak profiel ook gebruiken bij de komende documenten die ik maak...is dit mogelijk? Ik heb geen zin om bij elk documetn de opmaak helemaal weer te gaan veranderen met de hand....
Het lijkt me mogelijk natuurlijk, alleen kan ik het zo snel niet vinden...

gr. Allard.

Als je het document opslaat staat deze standaard als ".doc". Hier kun je aangeven om het document als ".dot" op te slaan. De volgende keer kies je voor "Bestand - " nieuw" en kies je het, door jou opgeslagen, sjabloon. Dan opent zich een nieuw document op basis van jouw instellingen

Is het ook mogelijk om dit met terugwerkende kracht te doen? Ik heb nu een aantal documenten met verschillende opmaak, en ik wil dat ze allemaal de opmaak van sjabloon A krijgen zeg maar... (die heb ik nu opgeslagen...) kan dit?

volgens mij heb ik het al... klopt het dat als ik de tekst die ik wil veranderen..helemaal plak in het sjabloon document... hij dan die opmaak van sjabloon A overneemnt?

Laatst bewerkt:
Hoi, :D

Om het opmaakprofiel beschikbaar te krijgen in alle documenten welke jij maakt moet je het naar Normal.dot kopiëren.

Dus Open het document waarin het profiel staat.
Ga naar menu/extra/sjablonen en invoegtoepassingen
Kies Beheer
Op het Tabblad opmaakprofielen zie je links de opmaakprofielen welke in het geopende document zijn gebruikt en rechts welke aanwezig zijn in Normal.dot
Selecteer links het profiel welke je altijd wilt gebruiken en druk op de knop
Kopiëren.

Nu verschijnt het profiel ook in de lijst van Normal.dot en kun je hem altijd gebruiken

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan