• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 pagina weergeven?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdk

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
54
Beste forumleden,

Ik heb een wellicht voor jullie makkelijke vraag. Ik heb zelf al gezocht en gegoogled, maar kan het niet vinden....wellicht kunnen jullie mij helpen?!

Ik heb een excelbestand gemaakt dat ik ter download op internet zet. Ik heb netjes de cellen beschermd die ze niet mogen invullen en zo.
Maar ik wil dat het bestand opent dat het eruit ziet als 1 normale pagina....eigenlijk zoals een afdrukvoorbeeld.
Is dit mogelijk? En zo ja, dan wil ik natuurlijk weten hoe ik dat toepas...!
Ik gebruik Excel 2007.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Groetjes,
Miranda
 
Beste mdk ;)

Het is me niet helemaal duidelijk, hetgeen je bedoelt.

Maar als jij een excel blad maakt dat perfect aan je wensen en aan je scherm voldoet, dan zal de persoon die dit bestand afhaald van het internet helemaal iets anders te zien krijgen qua formaat en grootte.

Dit hangt helemaal af van de resolutie van je beeld en of je met een scherm werkt 3/4 of 16/9 is een wereld van verschil.

Ik weet niet of je deze richting uitwil, anders heb ik het verkeerd voor.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hoi Danny,

Ik wil eigenlijk dat het eruit ziet als een afdrukweergave voorbeeld, zoals in mijn voorbeeld.

Ik kan de pagina-weergave inschakelen, maar dan zie je de ongebruikte kolommen aan de rechterkant altijd staan.... Ik wil eigenlijk alleen zichtbaar hebben wat ik op dat moment ook echt wil laten zien...

Ik hoop dat ik het nu iets duidelijker heb uitgelegd...

Groetjes,
Miranda
 

Bijlagen

  • test.jpg
    test.jpg
    93 KB · Weergaven: 361
Beste mdk ;)

Selecteer de eerste kolom die je niet wil zien klik dan op SHIFT + CTRL + PIJLTJE RECHTS.
Dan rechtermuisklik op een kolom en op verbergen klikken.

Doe dit ook met de rijen, en hetgeen overblijft is het blad dat je wil zien.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Geweldig!:thumb:
Zo kom ik al een eind...
Alleen nu zie ik nog die rechterkant die grijs is....zie bijlage
Is dat ook nog "weg te toveren" ?! :)

Groetjes,
Miranda
 

Bijlagen

  • test2.jpg
    test2.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 370
Beste mdk ;)

Er zijn 2 bladeren geselecteerd, probeer 1 te verwijderen.
Onderaan links zie je 1 van 2 en het 2de is grijs.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hoi Danny,

Het document bestaat uit 2 pagina's; die staan onder elkaar, dat klopt gewoon.

Maar naast de pagina's staan aan de rechterkant ook nog die grijze dingen waar dus niets op staat.... Dus eigenlijk zie je 4 pagina's...zie bijlage!

Ik kan er ook niets mee hoor, die grijze pagina's, alleen de koptekst zou daar ook op komen te staan...dus dat is heel irritant...!

Heb je nog meer ideeen?

Groetjes!
 

Bijlagen

  • test3.jpg
    test3.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Beste mdk ;)

Heb je anders het volgende al eens geprobeerd.

Selecteer alle gegevens die je wilt zien ga dan naar BESTAND en bij AFDRUKBEREIK klik je op AFDRUKBEREIK BEPALEN.
Ik vermoed dat je met Excel 2003 werkt.

Anders ga je naar PAGINA INDELING dan naar AFDRUKBEREIK en AFDRUKBEREIK BEPALEN. (dit voor Excel 2007)

Groetjes Danny. :thumb:
 
Dat had ik al eerder gedaan, maar nu nogmaals geprobeerd, en ik blijf die rare grijze bladen zien...:confused:
Ik heb trouwens Excel 2007 (had ik al vermeld in mijn eerste post ;))

Groetjes!
 
Beste mdk ;)

Mijn ideeen zijn ver teneinde :D

Maar ik zie in het grijze gedeelte links een lijntje staan.
Kan het soms zijn dat er rechts van je blad ergens nog een lijntje staat dat je moet verwijderen.
Ander moeten andere forumleden maar een reactie geven.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hoi Danny,

Hartelijk dank voor je hulp!:thumb:

In het grijze gedeelte zie ik inderdaad ook een lijntje staan, maar wat ik ook probeer(marges etc..etc...) Ik krijg hem niet weg...

Misschien hebben andere forumleden nog wel ideeën?

Groetjes,
MDK
 
Beste mdk :thumb:

Probeer eens de gegevens te kopiëren en op een ander werkblad te plaatsen en kijken wat dan het resultaat is.

Groetjes Danny. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan