1 partitie xp en vista, vista weer geheel verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
296
Ik heb op mijn pc XP draaien, deze heeft een harde schijf van 60 gig (1 schijf).
Ik heb de schijfverkleind naar 40 gig, en op de resterende 20 gig heb ik vista geinstalleerd.

Maar nu wil ik vista weer verwijderen en mijn schijf weer terug brengen naar de oude waarde van 60 gig? Ik wil ook uit mijn opstart scherm verwijderd hebben waarmee we moeten opstarten?
 
Hoi,

XP-cd in je drive
Opnieuw opstarten
Beide partities in dit proces verwijderen
Eén partitie aanmaken en formatteren.
Hierop XP opnieuw installeren
 
Ik wil mijn Xp niet opnieuw installeren, ik wil de oude gewoon laten staan alleen vista verwijderen.
 
Alle hiernavolgende reacties ten spijt:

Gaat je niet lukken.

Waarom:
Je hebt nu twee partities met een dualbootsituatie: WinXP én WinVista.
Je wilt je dubbele partitie ophefften en er één partitie van maken ---- én ---- je wilt alleen je XP-systeempartitie overhouden .....

Gaat niet lukken, anders dan zoals ik heb aangegeven.

DUS .... :thumb:
 
Met de XP cd opstarten en een fixmbr uitvoeren in de herstelconsole, wil dat niet omdat de reserve mbr ook is overschreven, dan aan de slag met VistaBootPro.

Daarna kun je met Gparted die 2e partitie weghalen en de eerste vergroten.
Of het progje gebruiken wat je eerst ook hebt gebruikt, Partition Magic waarschijnlijk.
 
Hoi Rooy29,

Ik verneem graag waar het uiteindelijk op is uitgedraaid .....
Had zelf een pre(t)-release van Vista ultimate .... maar na een aantal terug-naar-af acties uiteindelijk een XP-recovery uitgevoerd.
 
Met de XP cd opstarten en een fixmbr uitvoeren in de herstelconsole, wil dat niet omdat de reserve mbr ook is overschreven, dan aan de slag met VistaBootPro.

Daarna kun je met Gparted die 2e partitie weghalen en de eerste vergroten.
Of het progje gebruiken wat je eerst ook hebt gebruikt, Partition Magic waarschijnlijk.

Eens, wordt niet anders dan op die manier probleemloos uitgevoerd...
 
Het was niet gelukt met de fixmbr en fixboot, mijn xp wilde niet meer opstarten.
Ik was genootzaakt alles opnieuw te intalleren gelukkig had ik overal een backup van gemaakt:rolleyes:

Ik had de info van Lange Pier en mrmusic niet meer gezet anders had het misschien daarmee ook gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan