1 Pc heeft geen internet maar wel verbinding met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robby609

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik gebruik:

Processort: Intel(r) Pentium(R) 4 CPU 3,00 GHz
L2 Chache: 512 kb
Memory: 1.024 mb
Mainboard: Aopen AX4SG-UN
Videocard: NVIDIA GeForce 6800
besturings systeem: Windows XP Home (5.1.2600) service pack 3

Router: Speedtouch 780
software versie: 6.1.7.2

De computer met het probleem is via draad! de rest die het wel doet is 1 wireless en 1 draad + 1 wii + ipodtouch

Router ---- pc
---- 5-port 10/100m ethernet switch van e-tech -- pc (zonder inet)

Het Probleem:

Gister avond was ik een beetje aan het surfen en plotsklaps was de verbinding met internet weg. Eerst even gekeken of dit op de andere computers ook zo was maar nee die hadden nog wel contact met het internet. Ik dacht nou ik herstart de router wel eventjes. Zonder succes ook heb ik de router gereset. Dit ook zonder succes. nou heb ik me helemaal ver googled maar kon geen hulp vinden.

Mijn tweede idee was dat ik misschien een virusje zou hebben.. wat me zeer onwaarschijnelijk leek maar je weet het nooit.

Avg heb ik geinstalleert. (gedownload via andere computer en op het netwerk overgezet).
Deze heeft niks gevonden..

Hitman pro geprobeerd maar ook geen resultaat

Mcafee stinger ook geen resultaat.

Ik heb ook wat andere programma's geprobeerd: Winsockxpfix.exe en Flash_disinfector.exe en CCcleaner

Ook heb ik de onboard verbindingscontrole van de router gedaan maar deze zegt dat :

DSL = ok
ATM = ok
PPP = ok
IP = ok
internet = kruisje (niet goed)

hij zegt erbij: verbinding naar gateway (195.190.249.42) met rood kruisje ervoor

Systeemherstel werkt niet.. kan het progrmma opstarten herstelpunt kiezen maar dan kan ik wel op de volgende knop drukken maar doet hij niks.


Nu ben ik ten einde raad. Help mij!! :p
 
Laatst bewerkt:
Via dos je computer resetten zou een optie kunnen zijn
start -> uitvoeren type "cmd" enter
type "ipconfig /release" druk op enter
type "ipconfig /renew" weer enteren
type "exit" enter
probeer een paar minuten later weer je internet


Systeemherstel staat waarschijnlijk niet op actief dus kun je niet doorgaan hiermee.....
succes
 
De oplossing was nogal dratisch via het hijackthis.nl een programma gevonden niet van de helper maar zelf dat je pc nogal sterk onderzoekt.. dit werkte fantastisch en het is waarschijnlijk een virus geweest.. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan