1 pc werkt in netwerk andere niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
hallo,
Ik ben bezig om me netwerkje
compleet te maken maar nu zit ik met een probleem.
ik heb het netwerk een beetje raar inmekaar gezet.
zo zit het:

pc1----------pc2---------pc3

-- = netwerkkabel.

pc1 daar zit een usb modem aan. en 1 netwerk kaart
pc2 daar zitten 2 netwerk kaarten in
pc3 daar zit 1 netwerk kaart in.
pc1 met pc2 werkt perfect:thumb:
maar als ik in het netwerk ga van pc3 zie ik pc2 wel staan daar kan ik ook bestanden uitwisselen maar ik heb er geen internet op.

dus het probleem is pc3 ziet pc2 maar heeft geen internet hij ziet ook niet pc1:confused:
ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
en omdat ik het zo raar heb dat komt omdat het niet anders kan.:p
mijn vader wil niet sluitelen in pc1 en mijn eigen pc pc2 daar kan ik doe wat ik wil.:) dus daarom

alvast bedankt

Pim

dezelfde werkgroep? alle 3 pc's?

staat internetdeling op pc1 en pc2 aan?

heb je een firewall? goed geconfigureerd?

op pc2 wat moet ik daar configureren?
en oja
pc1=win xp
pc2=w98
pc3=w98

op pc2 wat moet ik daar configureren?
en oja
pc1=win xp
pc2=w98
pc3=w98
firewall staat uit:(

ik mag er geen 2e kaart van me vader in pc 2 zetten

Heb je al geprobeerd op pc3 de wizard internetverbinding te draaien en de optie internet via netwerk (LAN) te kiezen? Voorwaarde is dan wel dat pc2 weet dat de internetverbinding gedeeld moet worden.

Wat je ook kan doen is op pc1 ff command openen (start>uitvoeren>command enter)
Type dan ipconfig /all (let op de spatie voor de slash).
Schrijf de 2 dns adressen die je ziet staan op.

Open dan netwerkeigenschappen op pc3 en vul onder tcp/ip het volgende in:

gateway: het ipadres van pc1 (192.168.0.1 bijvoorbeeld) en onder dns de twee adressen die je net hebt opgeschreven. Wellicht dat het werkt...

Geplaatst door Sarvo
Heb je al geprobeerd op pc3 de wizard internetverbinding te draaien en de optie internet via netwerk (LAN) te kiezen? Voorwaarde is dan wel dat pc2 weet dat de internetverbinding gedeeld moet worden.
QUOTE]
ik heb die wizzart wel gedaan maar hoe doe je dat voorwaarde gedoe??

ik eb nu bezig met wat daar onder staat:D
bedankt alvast

Dat voorwaarde gedoe is voor mij lastig uit te leggen, ik heb nog nooit zo een wazig netwerk gehad hahaha....

Is hier iemand die weet hoe je in win98 een verbindingsbrug maakt?

tip: voor €25 heb je een router, dan kan elke puter netten, zonder dat er een aan moet blijven staan.... veiliger en goedkoper, scheelt in de stroomrekening. Misschien kan je je pa overhalen tot de aanschaf van een router met deze argumenten? :D

wat moet ik bij host en domein schrijfen? dat staat bij dns.
router kan niet heb een usb modem...:(
en dat schilt wel wat in de prijs...
wat een gedoe.. nou mischien vind ik op het interent hoe je een netwerkbrug kan maken met win 98...

ik lees net dat het met de netwerkdiskket van winxp gaat. die heb ik uitgevoert op de pc3 moet ik die ook op de pc2 uitvoeren en met welke cnfiguratties? wan tdat heb ik al gedaan maar mischien moet het anders ingestelt zijn ..

hoor het wel.:thumb:

Als pc2 het zonder morren doet, dan zou ik daar niets aan doen.

Als ik het goed begrijp heb je dus je pc op laten nemen in een thuisnetwerk en daar een diskette bij gemaakt die je ook op andere pc's moet laten draaien. Dit hoeft dan alleen op pc3 en het zou moeten werken volgens Bill.

bill heeft ongelijk:(
maar ik heb hem ook laten draaien op pc 2 maarja het maakt me niet uit als ik iets met pc 2 moet doen ik formatteer hem toch om de 3 weken en configureer alles weer en nog nooit last van gehad.

weet nou echt niemand iets?
kan iemand me mischien wat meer vertellen over een hub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan