1 pc (xp) en twee 2 laptops (vista) verbinden in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterPeterPeter

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Hallo, beste helpers

Ik zit met een aardig groot probleem.

Ik heb een computer met xp, daarbij zitten in het netwerk ook nog twee laptops (beide vista) op aan gesloten. De computer maakt verbinding met de router. De 2 laptops maken draadloos verbindig met de computer (voor internet) Dit gaat allemaal goed en we hebben alledrie redelijk internet.

Maar, op de computer was een map aangemaakt die op de beide laptops te zien was, maar waar ze nu niet meer in kunnen. Ook als ze de computer pingen met 'cmd.exe' dan krijgen ze een time-out. Vanaf de computer kan ik ze beiden ook niet pingen. ik krijg ook een time-out.

Alvast bedankt en groetjes

Misschien kun je het volgende proberen:
Zet de DHCP van je router uit.
Geef de pc en laptops een vast ip-adres.
Open nu de verkenner op de pc en tik in de adresbalk het ip-adres in van een van de laptops.
Als het goed is, moet dit wel werken.

Edit !

Sorry:confused:

Ik heb een foutje gemaakt,
van de computer naar de laptops pingen gaat goed en krijg te zien dat er antwoord is gekomen. Vanaf beiden laptops krijg ik wel een time-out

Sorry voor dit ongemak::(

Ik heb enig idee waar de 'fout' zit! Als ik bij netwerk verbindingen ga kijken dan zie alleen 2 LAN-verbindingen. 1 LAN-verbinding voor hier in huis en de ander voor m'n broer z'n werk. Maar zie geen internet gateway ofzo. Op een dag heeft m'n broer wat gerommeld en stond tie aan, toen konden we pingen zonder time-out en we konden weer mappen bekijken op de computer.

Wie weet hoe je de internet verbinding of internet gateway weer aanzet?

Alvast bedankt,
Peter

Nog meer info

Ik heb nog iets meer informatie. Ik kan ook niet op de router:evil:, ik heb wel gewoon internet!

Wie weet hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan