Systeemherstel lukt niet

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer(s),

Het volgende probleem doet zich voor.

Graag wil ik een systeemherstel maken van mijn windows 11 Pro maar dit wordt continu geweigerd, zie foto bijgevoegd bestand.

Ondanks schijfopruiming, programma’s verwijderen, geavanceerde herstelopties blijft deze melding steeds terugkomen zie foto. Deze vraagt om schijfruimte 11, Gb, later 12, 4 en weer weer later 14 Gb terwijl ik ruim 20 Gb beschikbaar heb op mijn C-schijf. Ook mijn bestanden op een andere schijf (D) lukt niet.
Ook een nieuw herstelpunt maken helpt niet.
Eerder al mislukte verschillende keren de update “Cumulative Update for Windows 11 Insider Preview (KB5064093) (26200.5761)” van de Windows Insiders.

Verder gebruik ik OneDrive waarvan ik de bestanden (in C-schijf) direct kan zien in mijn TotalCommander voor de overzichtelijkheid.
Mijn PC draait soms instabiel.

Wat kan ik verder nog doen om SysteemHerstel wel te kunnen uitvoeren?

Groet,
Toby

Bijlagen

• Melding.jpg
    Melding.jpg
    759,5 KB · Weergaven: 11
@Lange Pier,
Wat ik boven omschreven had ik allemaal al eerder gedaan, ook alles wat er in de melding staat had ik ook al eerder gedaan langer al geleden zelfs. Als het dan nog niet lukt lijkt me dit een vraag voor dit forum logisch.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je een keer WizTree draaien, die toont de grootte van alle mappen (mag op D: worden geïnstalleerd).
Zou me niet verbazen als OneDrive ergens grote caches opslaat, of dat er ergens kopieën van installaties staan die weg kunnen.
Als je systeem onstabiel is eerst de gebruikelijke acties doen om hd en systeem te repareren.

Heb je de maximale toegewezen ruimte voor de C-schijf voor het opslaan van herstelpunten onder > Herstelpunt maken > Configureren wel juist ingesteld?

Alle aanwezige herstelpunten worden verwijderd:
cmd in zoekvak > Uitvoeren als administrator en plak
vssadmin delete shadows /all /quiet
Enter

Heb je een sfc /scannow uitgevoerd? Probleemoplosser voor Windows Updates uitgevoerd?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan