1 printer 2pc's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yutiop

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
hallo,

bestaat er een mogelijkheid om 1 printer op 2 pc's aan te sluiten?
het gaat om een usb printer samsung CLP 350 series.
op beide pc's staat het stuurprogamma al geinstalleerd .
de printer moet nu telkens van usb poort gewisseld worden( de pc's staan naast elkaar.)
is er geen makkelijkere oplossing?
want ff snel googelen levert allerlei gedoe met hubs enzo op.

alvast bedankt!

Je kunt de printer delen. Computer 2 moet dan wel toegang hebben tot computer 1. Computer 2 kan dan printen op de printer via computer 1. Indien je het onafhankelijk wil, zul je inderdaad moeten knutselen

Meest voor de hand liggende optie is een USB-server, die je aan je netwerk hangt. Je kan daarop allerlei USB-apparaten aansluiten, die je vervolgens met alle apparaten die op je netwerk zijn aangesloten kan benaderen.

Als je pc’s en pinter letterlijk naast elkaar staan, is dat misschien iets te ingewikkeld, en is een switch of splitter misschein al voldoende. Ik heb even gezocht in Google, en kwam iets tegen wat ik eigenlijk nog nooit had gezien: een 1xUSB-B/sxUSB-B splitter (dus 1 vierkante, voor in de printer en 2 rechthoekige, voor in de pc).
Zie hier:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=...?q=2x+USB+A+USB+B&hl=nl&gbv=2&tbm=isch&itbs=1

Nadeel van dit ding is natuurlijk wel dat je maar met één pc tegelijk gebruik kan maken van je printer. Mogelijk geeft het zelfs problemen, omdat 2 pc’s gelijktijdig aan de printer zitten. Je zal dat moeten ondervinden… (maar ach... voor die 2 euro) Met een switch of USB-server heb je dat probleem niet

bedankt allemaal!
ik denk zelf dat de y splitter mij het beste uitkomt aangezien er niet vaak tegelijk wordt geprint!
bedankt voor jullie antwoord

groetjes yuri

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan