1 scrollbar ipv 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitetigerck

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Ik zou graag 1 scrollbar willen ipv de 2 die ik nu heb
Ik werk met een iframe, daarzo ligt het ook aan. Maar hoe kan ik dit oplossen?
In deze iframe zelf moet nog wel gescrolled kunnen worden, maar dan heb ik het liefst dat je dan scrolled met de hele pagina. Dit is mijn html code:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>

<LINK HREF="HWPopmaak.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
        <link rel="shortcut icon" href="http://www.hwpsasvangent.nl/afbeeldingen/favicon.ico" type="image/x-icon" />

</head>

<body>
	<div id="header"> 
		<?php include("header.php"); ?> 
	</div>

<div id="nav">
			  <IFRAME frameborder="0" SRC="nav.php" width="100%" height="560px" scrolling="no" target="container"> </IFRAME>

<center>
					Laatste update:<p></p>
					<?php
  						putenv("TZ=Europe/Amsterdam");
  						echo date( "d/m/Y H:i", getlastmod() );
					?> 
				</center>
   		 	</div>

<div id="content">
		<IFRAME frameborder="0" SRC="center.htm" width="100%-180px" height="1200" target="container" name="container" > </IFRAME>
        	</div>

<div id="footer">
    	<div class="foot">
<?php include("footer.php"); ?>
		</div>
    </div>
</body>
</html>

Dit is mijn site, dan kan je zien wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
Niet zoveel verstand van maar waarom zet je geen 100% neer daar waar nu 1200 staat

Code:
<IFRAME frameborder="0" SRC="center.htm" width="100%-180px" height="100%" target="container" name="container" > </IFRAME>

ipv van iframe kan je ook

<?php include("center.htm"); ?>

doen. Heb je ook dat gedoe niet meer met die iframe :p

Niet zoveel verstand van maar waarom zet je geen 100% neer daar waar nu 1200 staat

Code:
<IFRAME frameborder="0" SRC="center.htm" width="100%-180px" height="100%" target="container" name="container" > </IFRAME>

Dat werkte dacht ik niet

Dikzak zei:
ipv van iframe kan je ook

<?php include("center.htm"); ?>

doen. Heb je ook dat gedoe niet meer met die iframe

Ja maar dan kan ik niet meer linken naar die locatie, dan moet ik elke pagina apart maken en dat is mij teveel werk

Laatst bewerkt:
Nou niet helemaal, dan moet je wel je pagina enigszins aanpassen.

Je HTML-, HEAD- en BODY-tags moeten er dan wel uit. En alleen wat tussen de BODY tags stond kan blijven staan. En dan zou het heel goed kunnen dat je layout flink om zeep geholpen wordt. Daar komt echt veel meer bij kijken dan zomaar de pagina includen.

Daarom, en mijn website die heeft inmiddels 70+ pagina's en die ga ik niet allemaal aanpassen. Dus dat is niet echt een oplossing.

Is er geen javascript optie ofzo om die scrollbar weg te laten in het iframe en over de hele pagina te zetten zodat de scrollarea ook de hele pagina wordt? Want nu moet er in het iframe gescrolled worden. Of een andere, wat simpelere optie?
Ik kan helemaal geen javascript, dus dan moet de code kant en klaar zijn.

Wat gebeurd er als je de IFrame helemaal geen afmetingen meegeeft?

Misschien dat ie em dan zo groot maakt dat alles past. Anders denk ik niet dat het gaat lukken; als de Frame een vaste grootte heeft, gaat ie altijd in zichzelf scrollen, je kunt hoogstens aanzetten dat je helemaal niet mag scrollen, maar dan mis je dus ook de helft van de content ;)

Wat gebeurd er als je de IFrame helemaal geen afmetingen meegeeft?

alst goed is wordt ie dan iets van 100 bij 100 pixels. Tenminste, bij mij. Zover ik weet is er geen oplossing om een iframe te laten resizen naar zijn content.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan