1 station maar meerdere stationsletters?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klik7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Ik heb een laptop (Acer), en die doet het al 2 jaar prima. Maar nu wordt de cd/dvd station verkeerd herkend. Vroeger heette mijn cd/dvd-station E:. Maar als ik op 'mijn computer' klik, is opeens mijn cd/dvd station gesplitst in E: en F:
En dan heb ik een probleem , want mijn externe harde schijf wordt F: genoemd. Maar hoe kan dit gesplitst zijn, en hoe kan ik dit herstellen zodat het station gewoon weer E: heet, en niet E en F.
ALvast veel dank!:thumb:

Wis alles in het register bij de registerkey "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices" aan de rechterzijde van het venster, ook de controller in apparaatbeheer waar de cdrom aanhangt deïnstalleren, reboot en laat windows die driver weer installeren en reboot nogmaals.

In schijfbeheer door diskmgmt.msc in uitvoeren te gebruiken kun je de schijfletters weer aanpassen naar eigen smaak.

Maakje, overigens, ook gebruik van virtuele cd stations zoals van Alcohol of DaemonTools?

Wis alles in het register bij de registerkey "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices" aan de rechterzijde van het venster, ook de controller in apparaatbeheer waar de cdrom aanhangt deïnstalleren, reboot en laat windows die driver weer installeren en reboot nogmaals.

In schijfbeheer door diskmgmt.msc in uitvoeren te gebruiken kun je de schijfletters weer aanpassen naar eigen smaak.

Maakje, overigens, ook gebruik van virtuele cd stations zoals van Alcohol of DaemonTools?

hoe kom ik bij de registerkey HKEY_LOCAL etc...?? En ik heb ooit Daemon Tool gebruikt , maar dat gaf nooit problemen.
Hopelijk kan Windows de driver zonder problemen weer installeren , anders heb ik natuurlijk een groter probleem.

:D groet
paul

Wat dacht je van regedit of regedt32 in uitvoeren?

Tja, als de driver niet automatisch geïnstalleerd zou worden, dan zou ik het wel voorgesteld hebben.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan