1 tot 5 Betatesters gezocht: Website - Editor (voor html pro's alleen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radjesh Klauke

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
296
Ola,

Ik ben momenteel met een webeditor bezig voor de pro's. Dat wil zeggen dat het een editor is voor personen die handmatig html coderen. Het is dus geen WYSIWYG-editor!

Ik zoek dus echt alleen maar mensen die handmatig html coderen door gebruik te maken van een texteditor o.i.d. Programma is alleen in het Engels!

Wat kun je er (momenteel) mee:

- css, htm, html, htaccess, xml, php, js, txt -bestanden importeren;
- css, htm, html, htaccess, xml, php, js, txt -bestanden naar de editor slepen;
- nieuwe projecten maken en verwijderen;
- nieuwe bestanden aanmaken;
- mappen aan project toevoegen;
- explorer-lijst van project;
- bestanden opslaan;
- kleuren per project bewaren / verwijderen (max 10);
- color-picker (ook kleuren buiten het programma zelf selecteren);
- eigen doctype en andere soorten templates bewerken;
- laatst gekozen bestandsextensie wordt onthouden;
- .htaccess bestanden bewerken;
- symbolen invoegen (€, ©, etc);
- automatisch tags afsluiten;
- lijnnummers, automatische terugloop, etc.;
- pagina splitsen;
- panelen/managers docken/undocken;
- en echt nog veel meer..., maar er moet nog een hoop gebeuren.

Laat hier een bericht achter en vertel waarom je in aanmerking zou kunnen komen.

vrcwm0.png
 
lijkt me leuk om te testen(ben je ook van plan om snippets er in de bouwen??)
 
Hmmmm... Wat bedoel je precies met snippets? Ik denk dat ik het weet, maar ik moet het even zeker weten.
 
Snippets zijn stukjes code. Zie wiki.

Als het op Linux werkt, wil ik het best voor je proberen. Hekel aan libraries, wysiwyg-editors en fan van kladblok(achtigen). >7 jaar ervaring.

Overgens klinkt je 'vertel waarom je in aanmerking zou kunnen komen' een beetje alsof je aan een gokspel meedoet ;)

Ohja, is het mogelijk om projecten vanuit een mapstructuur te importeren? Als dat kan, en de (naar mijn mening, gebaseerd op het screenshot) onhandige colorpicker en charmap weg kan gehaald worden, ben ik daadwerkelijk geintereseerd.
 
Lijkt me leuk om eens te testen :)
doe voornamelijk php, html en css overige talen ken ik ook grotendeels wel :)

leuke extra 'belangrijke' optie,
Realtime FTP connectie, dus bij opslaan automatische uploaden zonder irritante meldingen of iets dergelijks
(zoals filezilla wel meldingen geeft)

Mvg, Remco
 
Hoi Radjesh,
Aha, leuk project! Het lijkt me een soort geavanceerde KompoZer en verwant aan HTML-kit (wordt ie ook gratis?).
Maar ... mijn vergrootglas ... wat zien ik? :shocked:

beta-font.png


FONT!

  1. Het zou mooi zijn als de editor verbiedt om zulke zwaar deprecated html in te kloppen, en, nog mooier, een suggestie geeft van wat het beter kan zijn.
  2. Zit er ook iets in, waarmee oorspronkelijke inline css-properties omgezet kunnen worden naar het stylesheet (zoals in HTML-Tidy)?
  3. Geeft ie een alert af als iemand een fixed font-size wil invoeren, of een <b> of <i> tag in plaats van <strong> of <em>; en meer van dergelijke toegankelijkheids-knallers? (een ingebouwde color-contrast waarschuwer voor color/bg-color drempelwaardes zou ook heel welkom zijn)
't Is jammer dat ik slecht in mijn beta-tijd zit, zo'n ding lijkt me een behoorlijke uitdaging!
Maar bovenstaande suggesties heb je alvast. ;)

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
proberen

ziet er goed uit, lijkt me leuk om te proberen.
ik ben op dit moment ook nog opzoek naar een niewe editor,
dus lijkt me :thumb:.:thumb:
 
@Remco: Het implementeren van een FTP is een zeer ingewikkeld proces en enorm veel werk. Er zijn echter wrappers aanwezig, maar die kosten dan ook aardig wat.

@css-hunter:

Deze tool kan gewoonweg niet gratis, want aan de componenten (wrappers) die momenteel worden gebruikt zit een al flinke prijskaart. Ik heb er wel aan gedacht, dus je vraag is niet verkeerd, maar gewoonweg een kwestie van geld. Prijs van de editor zal € 12,50 (incl. btw) per licentie zijn. Ik zal minimaal 100 moeten verkopen voordat ik volledig uit de kosten ben en dat zie ik niet zo snel gebeuren. (Ik zar er netto zo'n 6,00 per stuk aan verdienen en das niet veel, al zeg ik het zelf.)

1 - Ik kan niets verbieden in de editor, want op die manier heeft de gebruiker volledige vrijheid en een doorgewinterde coder weet wel beter. Ik heb het alleen maar als voorbeeld geplaatst om te laten zien hoe het er uit kan zien;
2 - Er zal (voorlopig) niets automatisch worden omgezet. Eerst moet het programma stabiel werken.;
3 - Nee, ook hier weer een kwestie van gebruikersvrijheid. Ik ga dan ook echt niets blokkeren of de gebruiker irriteren met (onnodige) waarschuwingen.

een ingebouwde color-contrast waarschuwer voor color/bg-color drempelwaardes zou ook heel welkom zijn
Hmmm.... Snap ik even niet. Wat bedoel je daar mee? Heb je een voorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
zou je er niet een optie in kunnen maken die de regels en voorwaarden van W3schools / css validator / html validator dat gebruikers deze kunnen inschakelen of uitschakelen etc :)?
 
Heeee... ik dacht toch echt dat ik gister een reactie aan That Guy had gepost...hmmmm....

@That Guy:
- Programma is alleen voor Windows. (vanaf XP)
- Wanneeer je een project aanmaakt en deze verwijst naar de betreffende map zullen alle interne mappen en bestanden in de "explorer" worden geïmporteerd. Wanneer je daarna dubbelklikt op een (b.v.) .html, dan wordt deze geopend in de editor. (daar zijn momenteel een paar kleine probleempjes mee die ik echt eerst moet oplossen)
- Alle panelen zijn (un)dock-baar (zie originele post)
 
Laatst bewerkt:
@DoRco: Phoe! Daar stel je me nogal wat voor. Dat is echt maaanden-lang programmeren en testen. Ik ben bang dat jouw verzoek uitgesloten is. (maar je weet het maar nooit met mij)
 
Je zou het als een update (v2.0 o.i.d) mee kunnen nemen in de toekomst, het zou wel uniek zijn (volgens mij) en een enorme aanrader :D
Super dat je hier mee bezig bent :)
 
@DorCo: Even tussendoor: Zou hier veel vraag voor zijn? Je zult het natuurlijk eerst uit moeten test, maar gewoon als eerste indruk (en hou ook rekening met de prijs)

- momenteel ben ik bezig om Internet-explorer, Chrome en Firefox te implementeren om de huidige pagina realtime weer te geven.
Als je het ziet, zul je het wel begrijpen.

Screenshot:
34gr9ef.png
 
Die realtime 'viewer' is inderdaad wel handig ja, nu werk ik met de editor en de browser, bespaart weer ruimte in de taakbalk :)
ziet er echt goed uit :thumb:
 
Ik denk dat dit zeker handig is,
mischien is het ook makkelijk om ze te koppelen aan een webhost voor als je bezig bent met php.
 
Hoi Radjesh,
ingebouwde color-contrast waarschuwer ... wat bedoel je daarmee?
Je kent misschien de Color Contrast Analyser: www.paciellogroup.com/resources/contrast-analyser.html

colorcontrastanalyser.png

Die meet zowel kleurverschil als helderheidsverschil tussen twee kleuren. Voor de toegankelijkheid van een site moeten (WCAG-richtlijnen, onderdeel van de officiële NL webrichtlijnen) beide een bepaalde drempelwaarde hebben, anders is het verschil te klein en is er te weinig contrast (onleesbaar voor mensen met wat minder gezichtsvermogen, bv. ouderen!) of is er te weinig kleurverschil en kunnen kleurenblinden de pagina niet lezen.
In principe zou zoiets ingebouwd kunnen worden in een editor, die telkens het color/bg-color koppel analyseert. Maar ik besef dat het bouwen daarvan een hele pittige klus is. Lastig is nog, dat je op die manier de kleuren van een bg-img niet mee kunt pakken, want dat zijn vaak de grootste stoorzenders. Dus de meerwaarde is beperkt, hoewel het een prettige functionaliteit zou zijn die ik nog nooit ergens ben tegengekomen.

Realtime viewer ... "Zou er wel vraag naar zijn?"
Ik weet het niet. Mijn ervaring en die van anderen is, dat ingebouwde viewers toch vaak net iets anders te zien geven dan in real life. Bv. de viewer van Dreamweaver schijnt niet erg te vertrouwen te zijn. Als je de FF Developers Toolbar (toch niet de minste) in de css-edit mode zet, vallen soms borders of achtergrond-afbeeldingen of -kleuren weg. Van dat soort dingen, dus waarschijnlijk lastig te implementeren.
Complicatie is ook nog: php. Daarvoor zou een ingebouwde php-server nodig zijn. :rolleyes:

Zelf gebruik ik voor de veiligheid nooit een ingebouwde viewer, ik heb naast het editor-programma (Kladblok/Notepad++) gewoon venstertjes met de echte browsers open staan. Een wissel is dan gauw gemaakt. Voor php-pagina's heb ik FileZilla open staan.
Met 3 klikjes heb ik de testpagina dan 100% zeker zoals de bezoeker 'm ook zal zien:
  • Klik (opslaan in editor), klik (uploaden met FZ), klik (refresh browser).
Dat gaat mij snel genoeg.
Ik zou er in elk geval een knop/menu-optie "bekijken in externe browser" bij doen (met: aanvinken welke gewenst worden).

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Ik heb het 'even" bekeken. Het is een zeer ingewikkeld proces en is m.b.t. het programma zelf een beetje "out-of-scope". Ik hou het echter in min achterhoofd.
Met mijn vraag: "Zou er wel vraag naar zijn?" doelde ik op het programma zelf ;)

Jouw verzoek m.b.t. "bekijken in externe browser" is een hele goeie en zal worden geïmplementeerd (t.z.t.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan