• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 uniek nummer, meerdere waardes, hoe zichtbaar maken op 1 regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelies1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2014
Ik zit met het volgende, ik heb onderhoudscontractregels (unieke waarde) en onderhoudscontractbewerkingen (meerdere waarden gekoppeld aan 1 onderhoudscontractregel).

Hoe kan ik in Excel zoeken op die unieke waarde en hier meerdere waardes bij laten zien (liefst horizontaal).

Ofwel achter 1.1. (tabblad onderhoudscontractregels) wil ik de waarden blaat en test zien.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast dank!
Zie het bestand bijgevoegd met een simplistisch voorbeeld van wat ik zoek.

Bijlagen

@ wieter,
Waarom dan niet zo? dan heb je geen bijkomende hulp rij nodig
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A1&"-"&KOLOM(A1);ohcbewerkingen!$A$1:$C$100;3;0);"")

Bijlagen

Knap gevonden Plongske, om de kolomnrs. te gebruiken

Dank voor zover. Ontkom ik er dan niet aan om de contractbewerkingen (dus 2x contractregel 1.1 met 2 bewerkingen) te hernummeren? En werkt die hernummering nu automatisch als ik hem doorkopieer in de rij?

En moet ik 'antwoord' laten staan in de kolom contractregels?

Wat is nu het principe van de formule, die zie ik nu niet 1/2/3 en wil graag de logica begrijpen (om er ook wat van te leren :):D ).
Dank alvast!

Dank zij de formule van Wieter moet u de contractregels niet aanpassen of te her nummeren. Dit doet de formule van Wieter in de hulp kolom A van het blad och bewerkingen. deze moet je wel doorslepen naar beneden naar gelang de gegevens die je hebt ingevoerd.
En moet ik 'antwoord' laten staan in de kolom contractregels?
ik weet niet wat je hiermee bedoeld?

De formule van Wieter telt het aantal gelijke cellen van de code die staat in kolom B beginnend vanaf B1 die vast is gezet door de $ tekens tot de rij die van toepassing is.

Ja waarom gemakkelijk doen als het moeilijk ook kan
in bestand door mij geplaatst niets doen dan te klikken op knop
maar ja te gemakkelijk zeker ?

mvg
Leo

Dank! Het werkt perfect. Leo, jouw macro ziet er ook interessant uit. Werkt dat bij alle exceldocumenten?

Annelies

werkt in alle, zolang indeling dezelfde is.

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan