1 van de 3 harde schijven wordt niet herkend in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinvdp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Berichten
4
Ik heb het probleem dat 1 HDD niet wordt herkent in de Bios.
Ik heb mijn systeem ge�pdate, nieuw moederbord, nieuwe processor, ssd enz.
ik had 4 harde schijven in mijn computer zitten nou heb ik mij C schijf eruit gehaald en vervangen door een ssd de andere 3 schijven heb ik laten zitten. opnieuw windows 7 ge�nstalleerd en het rare is 2 van de schijven worden gewoon herkend in de Bios maar 1 niet. Ik heb al de kabels omgewisseld daar ligt het niet aan, er zit gewoon stroom op de schijf want je voelt hem gewoon draaien. Als ik hem via een mediaplayer via usb aansluit dan wordt hij gewoon herkend en kan ik de schijf gewoon gebruiken.
Ik heb de schijf via de mediaplayer al geformatteerd maar ook dit helpt niet.

Ik snap er helemaal niets meer van.

Kan iemand mij helpen ?

Mvg

Martin
 
Je hebt het nodige vernieuwd.
Hoe zit het met de voeding?
Ook vernieuwd?

Is de schijf wel NTFS geformateerd?
Kijk eens in Schijfbeheer.
Wordt deze daar ook niet gevonden?

Welk merk/type schijf is het?
Hoe groot is die schijf?
 
Laatst bewerkt:
indd wat zoeff zecht ik had ook eens 2 hdd s bijgestoken maar mijn voeding kon die niet aan hij viel constant uit
 
De schijf is 1 tb, het is een samsung schijf net als die andere.
Ik heb er ook 1 van 2 tb in zitten en die doet het wel.
Hij is NTFS geformateerd en onder schijfbeheer is hij niet te zien.
De voeding is niet vervangen maar die is 450 w dus dat zou volgens mij voldoende moeten zijn.
Ik zal eens proberen om alleen de c schijf en de schijf aan te sluiten die het niet doet.
 
Het ligt niet aan de schijf, want na wat ***** werkt de schijf die eerst niet werkte nu wel maar is het een andere schijf die nu niet herkent wordt het lijkt er dus aan te liggen dat iets in de pc problemen heeft om 4 schijven tegelijk te herkennen.

Iemand hier een idee over ?
 
het licht aan je voeding probeer elke schijf afzonderlijk met je boot schijf en het zal wel werken

450 watt en een goede video kaart en 4 schijven dat lukt niet !!!!!!!!!!
 
het licht aan je voeding probeer elke schijf afzonderlijk met je boot schijf en het zal wel werken

450 watt en een goede video kaart en 4 schijven dat lukt niet !!!!!!!!!!

@groentje ik heb een vergelijkbaar probleem ook verschillende dingen vernieuwd/geupdate en met mijn zelfde voeding gebleven namenlijk de real power 520 watt van coolermaster ook daar worden 2 vd 4 schijven niet herkend.
Voor mijn topic zie:http://www.helpmij.nl/forum/showthr...iet-hdd-s-niet?p=4248807&posted=1#post4248807
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan