Goedemorgen allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik werk in een document met verschillende VBA’s en dat werkt precies zoals ik het wil.
Nu heb ik recentelijk het document uit moeten breiden waardoor ik een tab heb moeten toevoegen. Qua lay-out, kolomstructuur en indeling komen deze twee tabs in grote lijnen overeen en mijn doel is nu dat bepaalde VBA’s met 1 button dezelfde opdracht uitvoert op beide tabs. Ik heb twee voorbeelden:
Ik zou dus willen dat deze button deze opdracht gaat geven aan zowel de range ‘Mous’ (tab1) als ‘Mous 2’ (tab2).
Een ander voorbeeld die ik heel lastig vind:
Alle rijen met de waarde ‘Niet ingevuld’ in kolom 4 worden verborgen bij het gebruik van deze button. Ook hier wil ik dat hij exact hetzelfde gaat doen bij tab2. Dus bij gebruik van deze button worden alle rijen verborgen in de desbetreffende kolom bij zowel de eerste als de tweede tab.
Is er iemand die mij zou kunnen helpen? Mijn dank is groot!
Hartelijke groet,
Wesley
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik werk in een document met verschillende VBA’s en dat werkt precies zoals ik het wil.
Nu heb ik recentelijk het document uit moeten breiden waardoor ik een tab heb moeten toevoegen. Qua lay-out, kolomstructuur en indeling komen deze twee tabs in grote lijnen overeen en mijn doel is nu dat bepaalde VBA’s met 1 button dezelfde opdracht uitvoert op beide tabs. Ik heb twee voorbeelden:
Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
With Range("Mous")
.Select
.EntireRow.Hidden = Not .EntireRow.Hidden
End With
End Sub
Ik zou dus willen dat deze button deze opdracht gaat geven aan zowel de range ‘Mous’ (tab1) als ‘Mous 2’ (tab2).
Een ander voorbeeld die ik heel lastig vind:
Alle rijen met de waarde ‘Niet ingevuld’ in kolom 4 worden verborgen bij het gebruik van deze button. Ook hier wil ik dat hij exact hetzelfde gaat doen bij tab2. Dus bij gebruik van deze button worden alle rijen verborgen in de desbetreffende kolom bij zowel de eerste als de tweede tab.
Code:
Sub VenA()
DrawingObjects:=False, _
Contents:=True, _
Scenarios:=False, _
AllowFormattingCells:=False, _
AllowFormattingColumns:=False, _
AllowFormattingRows:=False, _
AllowInsertingColumns:=True, _
AllowInsertingRows:=True, _
AllowInsertingHyperlinks:=False, _
AllowDeletingColumns:=False, _
AllowDeletingRows:=False, _
AllowSorting:=True, _
AllowFiltering:=True, _
AllowUsingPivotTables:=False
Dim r As Range, cl As Range
For Each cl In Columns(4).SpecialCells(2)
If cl = "Niet ingevuld" Then
If r Is Nothing Then Set r = cl Else Set r = Union(r, cl)
End If
Next cl
If Not r Is Nothing Then r.EntireRow.Hidden = True
End Sub
Is er iemand die mij zou kunnen helpen? Mijn dank is groot!
Hartelijke groet,
Wesley
Laatst bewerkt door een moderator: