1 veld uit 1 record printen in frm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiMambo

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
15
Beste,

Kan er me iemand zeggen hoe ik één veld uit een openstaand frm kan afprinten ? Het gaat om een barcode, die rechtstreeks moet afgeprint worden op een labelprinter.

thx
 
Hmm.. dan moet je in je form een knop inbouwen, die een rapport gaat aansturen.
Je moet dan ook een filterquery maken om het huidige record te printen.
 
Hmmm...

Dank voor 't snelle antwoord !

vanzwam zei:
Je moet dan ook een filterquery maken om het huidige record te printen.
1) Je bedoelt waarschijnlijk omdat éne veldje te printen ?!
2) Die filterqry filtert dan het huidige weergegeven frm - record én het veld !?

k' Heb nu géén tijd meer, maar morgen start ik de dag met dit experimentje !

thx
 
Dus...

vanzwam zei:
Hmm.. dan moet je in je form een knop inbouwen, die een rapport gaat aansturen.
Je moet dan ook een filterquery maken om het huidige record te printen.

Beste vanzwam en anderen,

Het lukt dus niet ! (1 veld uit een openstaande record in een frm afdrukken mbhv een opdrachtknop)
Ik heb oplossing geprobeerd met mcr's en vba's maar het max resultaat dat ik bereik is een afdruk van het volledige frm op het moment. Blijkbaar is het probleem om daadwerkelijk die éne veldinhoud te selecteren !??

VanZwam !
Ik heb dus ook jouw mcr uitgetest maar dus met het bovenvermeld resultaat. Kan er in die macro géén filter (of zoiets) gemaakt worden ? Ik prefereer de macro optie aangezien ik géén VBA programmeur ben !

Alvast bedankt !
 
Is eigenlijk niet moeilijk hoor.

Maar post even je db hier, (in een zip file, max 100k) Dan bekijken we dat wel even.

VBA moet je eigenlijk niet veel van kennen, aangezien het, op een simpele, maar werkende manier ook kan.
 
Problems in town

Mr VanZwam,

In zip zit ik aan 650 kb ! Een ander voorstel ?

Dank voor de snelle hulp !
 
zet even je mail aan in helpmij. dan stuur ik je wel een mailtje en kan je de db naar mij sturen.
 
Uniek criterium gebruiken Formulier

Maak een querie met daarin uitsluitend het veld Barcode. Ik ga er van uit dat ieder record een uniek volgnummer heeft ( vaak autonummering). Zet in je querie bij criteria veld Barcode: Forms![naam Formulier]![Volgnummer]. Dit verwijst naar het record in het formulier waar je op dat moment staat. Nu nog een knop op je formulier maken die hetzij de querie uitvoert hetzij een rapportvoorbeeld van een simpel rapport met het ene veldje Barcode ( rapport is dan gebaseerd op de beschreven querie) laat zien. Dat hangt er van af wat je wilt. Suc6
 
Detail

Anne-Marie zei:
Forms![naam Formulier]![Volgnummer]

Anne-Marie,

'k Had dit ook al geprobeerd, maar
- zonder de "Forms!" ervoor --> zal ik dus eerst aanpassen
- "[Volgnummer]" --> euh... dit volgnummer is nu net natuurlijk variabel, afhankelijk van het op dat moment openstaand record ! Of mag ik veronderstellen dat je de VELDNAAM bedoelt ? --> ik probeer het dus ook

Dank voor de hulp
 
Anne-Marie zei:
Maak een querie met daarin uitsluitend het veld Barcode. Ik ga er van uit dat ieder record een uniek volgnummer heeft ( vaak autonummering). Zet in je querie bij criteria veld Barcode: Forms![naam Formulier]![Volgnummer]. Dit verwijst naar het record in het formulier waar je op dat moment staat. Nu nog een knop op je formulier maken die hetzij de querie uitvoert hetzij een rapportvoorbeeld van een simpel rapport met het ene veldje Barcode ( rapport is dan gebaseerd op de beschreven querie) laat zien. Dat hangt er van af wat je wilt. Suc6

Anne-Marie,

Kom in mijn armen ! Eindelijk is het gelukt ! Eendracht maakt macht (niet dat ik zo'n patriot ben hoor).
Hoe kleine verschillen hét toch kunnen maken hé !
Iemand had me een gigantische VBA code bezorgd, maar ik weigerde te aanvaarden dat zo'n eenvoudige procedure zo complex zou moeten opgelost worden !

Hartelijk dank !

PS: en natuurlijk ook jij VanZwam !
 
MiMambo zei:
Anne-Marie,

'k Had dit ook al geprobeerd, maar
- zonder de "Forms!" ervoor --> zal ik dus eerst aanpassen
- "[Volgnummer]" --> euh... dit volgnummer is nu net natuurlijk variabel, afhankelijk van het op dat moment openstaand record ! Of mag ik veronderstellen dat je de VELDNAAM bedoelt ? --> ik probeer het dus ook

Dank voor de hulp

Neen, veldnaam niet, maar elk record heeft een eigen volgnummer. (ID nr) dat is het wel.

Mail is onderweg.
 
MiMambo zei:
Anne-Marie,

Kom in mijn armen ! Eindelijk is het gelukt ! Eendracht maakt macht (niet dat ik zo'n patriot ben hoor).
Hoe kleine verschillen hét toch kunnen maken hé !
Iemand had me een gigantische VBA code bezorgd, maar ik weigerde te aanvaarden dat zo'n eenvoudige procedure zo complex zou moeten opgelost worden !

Hartelijk dank !

PS: en natuurlijk ook jij VanZwam !

Dit is een procedure( zoals Anne-Marie beschrijft) die ik altijd gebruik bij het maken van een facturatie programma. Eenvoudig en doeltreffend.
Alles is opgelost dus nog veel suuces.
 
En toch ...

vanzwam zei:
Neen, veldnaam niet, maar elk record heeft een eigen volgnummer. (ID nr) dat is het wel.

Euh ... VanZwam ... ik heb heb er de veldnaam dus wél ingezet ... et ça marche !?

Grtn
 
Ah, dat is nieuw voor mij. Nu ja,... Heb je al geprobeert een ander record te nemen en dan nog eens te kijken naar uw barcode.
 
Natuurlijk

vanzwam zei:
Ah, dat is nieuw voor mij. Nu ja,... Heb je al geprobeert een ander record te nemen en dan nog eens te kijken naar uw barcode.

Jaja, ... natuurlijk. In het uittesten of alles werkt ben ik wel nauwkeurig hoor ! Ik slaap niet het ding doet wat er verwacht wordt ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan