10 contactpersonen weergeven in tabel op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JewelRE

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Berichten
14
Beste forumleden,

Graag zou ik jullie om tips en adviezen willen vragen over het volgende:

Het betreft een vastgoed database met record=adres, ruim 200 records. Ik heb een hoofdformulier met daarop verschillende tabs, een van deze tabs (Contact Persons) moet een tabel met 10 contactpersonen gaan bevatten. Op een eerdere (samenvattende) tab zijn al 3 typen contactpersonen van de 7 opgenomen, welke afkomstig zijn uit elk een eigen tabel en elk ingevoerd worden op een eigen formulier, deze dienen bovenaan komen te staan van de contactpersonentabel op het tabblad Contact Persons. De eerste 3 typen contactpersonen zijn eigen medewerkers, maar de overige 7 zijn externe contactpersonen en zullen sterk variëren per record en behoeven dan ook geen eigen tabel.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken voor zowel opbouw als lay-out?
(Access 2010)

Met vriendelijke groet,
JewelRE
 
Ik snap er helemaal niks van... Inmijn ogen is een contactpersoon één soort entiteit, namelijk een persoon. Eke persoon heeft dezelfde kenmerken, en dient als zodanig in één tabel te worden opgeslagen. Contactpersonen in jouw situatie onderscheiden zich doordat ze ofwel medewerkers kunnen zijn, of niet. Wellicht zijn het personen van bedrijven waar je zaken mee doet. Die status(onderscheiding) kun je makkelijk middels een aparte keuzelijst maken, eventueel met een extra verwijzingsveld naar een KlantID. Maar het blijft één tabel, en dus één formulier. Waarom zo moeilijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan