100% cpu belasting tijdens printen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Het viel mij op dat ik op mijn 2.4@2.57Ghz xp draaiende machine tijdens printen naar mijn oude canon bjc210 via de lpt poort flink in performance achteruit viel....
Aangezien ik niet hou van wachten drukte ik dus ctrl+shift+esc en wisselende in het taakbeheer naar tabblad performance.....tot mijn verbazing is mijn cpu gebruik 100% ....constant... dus niet met af en toe een daaltje nee helemaal boven aan de rand blijft het lijntje zitten, heb net nog effe gekeken en zag net een daaltje, op 99% daarna meteen weer 100. Nou..... is dit normaal? lijkt me niet, maar wie ben ik, dus ik zou graag willen weten hoe dit kan. Ik heb geen ud agent runnen, want dan heb je ook 100% belasting maar normaal geen performance drop. Dus ik snap het niet. Spoolsv.exe heeft af en toe 10% cpu belasting aan bij tabblad processen in taakbeheer. 1 keer in de 10 á 15 sec. of zo. Graag iemand die zoiets dergelijk heeft. Ik heb de standard drivers en dit probleem ook als mijn cpu niet oc'ed is.
Kan dit mischien liggen aan hoe ik de gegevens naar de printer stuur, dus raw of zo...
Alvast bedankt.

Kijk eens bij het tabblad processen welk proces zoveel CPU-load gebruikt (3e kolom)

Ik heb de indruk dat het te maken heeft met je ram-geheugen.

Ik zie bij je specs dat je maar 256mb hebt, als ik bij mezelf kijk is heel veel uitgeschakeld in msconfig toch gebruik ik 250mb van het geheugen.

Als ik vervolgens met Memturbo mijn geheugen scrub val ik terug naar 140mb in gebruik.

Ik zou adviseren om een reepje bij te plaatsen van 256mb.

suc6 speedtouch

Had ook al zo'n vermoeden en was dit al van plan i.v.m games. Dus ja, als ik de mem heb (RIMM is duur dus zal wel even duren), laat ik wel weten of er veranderingen zijn. En waarschijnlijk (aangezien ik maar 1 slotje vrij heb) ga ik er een 512mb module bijprikken, maar die zie ik nog nergens.

256MB moet voor het printen meer dan genoeg zijn, op mijn test-PC (PIII@800 en voor deze test met 128MB ipv de gebruikelijke 512) is de maximale CPU load zo'n 56%

Ik denk dat het toch ergens anders aan ligt.

Geplaatst door Tiborv

Ik denk dat het toch ergens anders aan ligt.
Waaraan denk je dan??
Mischien de instellingen van de poort in de bios, als ik vragen mag, wat waren bij jouwn test systeem de instellingen?

Ik heb XP gebruikt op de genoemde PC. Printer is een HP690C die aangestuurd wordt via de standaard drivers van XP en de standaard instellingen. Printen gebeurd via RAW.

In het BIOS staan ECP+EPP ingeschakeld.

Test bestond uit een document in Word met een aantal regels tekst, een zwart/wit plaatje en een kleurenafbeelding.

Met 128 MB is de CPU-load dus 56%, als ik de gebruikelijke 512 gebruik wordt het nauwelijks meer.

Ik heb met printen (Win XP, 1.7 Ghz, 256 RAM) altijd 100%. Ik dacht dat het normaal was.

Bedankt, ik ga even wat testen en rotzooien met instellingen. Draai jij trouwens xp home of pro?
Ik laat mijn bevindingen wel weten. Bedankt voor je reactie/hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan