100% CPU use

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammo

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2006
Berichten
32
Heey,,

ik zit achter mijn computer en valt het mij opeens op
dat mijn CPU 100% is, hij staat constant op 100%
en het enige wat ik draaien heb is live messenger,
windows media player, firefox 2, lcd van G15 en
svchost. die nemen respectievelijk
33.512 KB
12.000 KB
34.000 KB
10.000 KB
22.000 KB

mijn cpu staat dus constant 100% te nemen, en mijn
geheugen gebruik is 271/3940Mb opt moment [2048 Ram zit in me pctje]
heb nergens last van ofzo, maar vind het gewoon vreemd
dat mijn cpu op eens 100% zit te blazen terwijl hij dat nooit deed...

is het erg dat hij steeds op 100% zit.

het is een
Amd Athlon 3500+
2048 Ram.

als je meer wilt weten hoor ik het wel.
 
doe eens ctrl-alt -del en kijk bij processen wat er 100% gebruikt
 
DMA: De meestvoorkomende oorzaak is een uitgeschakeld DMA op een of meer der IDE apparaten. Hierdoor loopt de datatransfer tussen de IDE appraat en het geheugen (nodeloos) via de CPU. Duik hiertoe het Apparaatbeheer in, selecteer de I/O controller en kijk tenslotte in de eigenschappen van desbetreffend IDE kanaal of de apparaten wel op "DMA indien beschikbaar" respectievelijk "DMA mode vul hier cijfer in" staan. Vermits in de BIOS alles goed is ingesteld uiteraard. Zie verder ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers.

Drivers: Slechte chipset en/of I/O drivers kunnen ook voor veel CPU-hinder zorgen. Zoek en installeer de meest recente versies. Of mocht je dat al hebben, kijk dan even voor de zekerheid of de iets oudere versies niet zouden helpen.

Processen: Mocht het niet aan DMA of drivers te liggen, dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan een stukje software liggen wat je in de achtergrond hebt draaien. Open de Taakbeheer en ga na of er niet een proces draait dat de CPU-tijd wegvreet. Schakel deze tenslotte eventueel uit.

Spyware: Mocht het proces niet te vinden zijn of onidentificeerbaar zijn (meestal is het voldoende om de naam van het executable door Google heen te jagen), laat dan Spybot/Hijackthis op je PC los om het naar ongewenste stukjes software te laten scannen. Meer details kun je vinden in de FAQ van Beveiliging & Virussen: [Howto] Spyware scannen en opruimen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan