100% cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Hallo

tot mijn verbazing zag ik vandaag dat mijn processor op 100% liep ik deed meteen de pc uit. en heb hem open geschroefd. de fentilator er af gehaald en het blok plus ventilator stof vrij gemaakt. ik deed hem aan en kreeg een error weet zo neit welke. een disk error 1/0 ofzo als ik hem er in had moest ik op een toets drukken. maar betekend dit dat de processor niet meer i ngebruik kan. of moet ik hem gewoon een tijd laten koelen. ook toen ik de ventilator van de proseccor af haald zag ik waar normaal van dat vleoibare spul zit voor de helf weg verdampt is. de compute rloop rond de 4-5 jaar. en het gaat om een Intel core duo 2.20 Ghz

Laatst bewerkt door een moderator:
100% CPU gebruik heeft niets met warmte te maken maar door hoog processor gebruik, wat door spyware kan veroorzaakt worden.
Als je zomaar de computer uitgeschakeld hebt, zou het mij niet verwonderen dat dit schade heeft toegebracht aan de harde schijf.

Laatst bewerkt:
Okee waar ik achter kwam is dat mijn Niet-active-systeem het meeste gebruikt. ik lees hier dat het juist goedis dat die zo hoog is. maar door die is mijn Processor ook hoog. rond de 65% en dan zakt die weer en dan weer omhoog. en de Cpu gebruik van het Niet-Actieve-Systeem schommelt ook. wat kan ik hier tegen doen normaal is die odner de 10%

TS zegt
ook toen ik de ventilator van de proseccor af haald zag ik waar normaal van dat vleoibare spul zit voor de helf weg verdampt is

dus zeg ik nieuwe coolpasta

Als ik alleen al zie dat hij bang wordt dat z'n pc paddestoel vormige wolken gaat uitspuwen als het cpu-gebruik op 100% zit wil ik hem sterk aanraden het ding bij een winkel langs te brengen en er verder met z'n tengels vanaf te blijven voor hij nog meer sloopt (no offence, just sayin')

Niet actieve systeem gebruik, wil gewoon zeggen dat dat deel niet in gebruik is.. dus hoef je je geen zorgen om te maken. zelfde als bij een auto, als je maar zachtjes gas geeft zal je motor ook niet volle toeren gaan draaien he. Maar idd er zal nieuwe coolpasta op moeten. Eigenlijk elke keer dat je je cpu er afhaalt moet er nieuwe pasta op gedaan worden.

Oke maar 1 vraagje ik heb 2 oude videokaarten van 64 mb daar zit witte pasta op als ik de koeler er af haal. kan ik die pasta op de cpu doen. die video kaarten gebruik ik niet

Oke maar als ik bijvoorbeeld naar hyves ga en ik heb een programma die de graden meet en het gebruik dus bijvorobeeld als ik niks doe 6% allebei dus core 1 enm core 2 en als ik naar hyves ga of een video op youtube kijke met 1080p resolutie dan gaan mijn core 1 op 100 % en core 2 op 10-20 % en de graden gaat van 42 naar rond de 55 drivers heb ik ge update alles van de meoderboord cd en de videokaart miss xp sp 3 er op zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan