100 of 133

Status
Niet open voor verdere reacties.

themark

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Bij mij op het werk hebben wij veel verschillende pc's. En dus ook MBords.. Nou gaan we over (eindelijk naar een nieuw OS n.l. w2k) en nu moeten er nieuwe sims in.

Nu komt mijn collega met een verhaal dat niet alle sims op elk MB kan. (oke bij compaq en hp etc etc) maar bij een asus mb en dergelijke is dat toch geen probleem. Ik bedoel doe overal 100mhz in en geen probleem toch?

Hij voorzag allemaal vastlopers en defect MBoards..

mark

Het is zo dat je wel sneller geheugen in een oude pc kan zetten maar nieuwet niet in een oude !!

Het lijkt me trouwens dat je geen sims meer kan gebruiken hor. Maar dat je nu dimms hebt........

(Simms zijn die korte kaartjes dimms die lange)

Laatst bewerkt:
Een SIMM heeft 30 of 72 aansluitingen, die zul je niet bedoelen.

In een compaq of HP gaan ook gewoon PC 100/133 DIMM'en. Het enige probleem (als je daarover kunt spreken) is dat het geheugen niet gegarandeerd is door Compaq enz... Ook Compaq houdt zich aan de standaarden.

Het enige wat belangrijk is, is dat je geen PC100 geheugen op een moederbord prikt die werkt met een FSB van 133Mhz. Dan kan het geheugen stuk gaan. PC133 op een moederbord dat een FSB van 100Mhz heeft, werkt wel.

Mwah, dat stukje is een beetje verouderd, niet echt een goede raadgever meer :-)

Maar ik kan me net als Tiborv niet voorstellen dat er SIMM's gebruikt worden (er wordt Win2k geïnstalleerd en dat draait niet echt vlot op oude PC's).

Als het merkcomputers als Packard Bell, Compaq of Dell betreft kan je met deze memoryconfigurator kijken welke geheugenmodules passen.
Overigens houden merken als Compaq zich niet altijd 100% aan de standaard, aangezien ze bij sommige modellen de geheugenslots zo aangepast hebben dat er enkel geheugen in past waarvan de twee laatste pinnen zijn omgewisseld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan