100% processorgebruik door "System"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi mensen,

De laatste tijd merk ik dat het proces "System", voortkomend uit "ntoskrnl.exe" 100% van mijn processorcapaciteit vult (het percentage past zich constant aan om samen met de andere processen op 100% te komen, maar ligt gemiddeld rond de 90%).

Naamloos.png

Het valt me op dat dit probleem zich praktisch alleen maar voordoet wanneer ik een tijdje bezig ben in Train Simulator 2015 (DoveTailGames), net alsof het alleen maar gebeurd wanneer mijn laptop geen input van mij ziet. Het rare is echter dat het probleem blijft nadat Train Simulator gesloten is.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Ik wordt er een beetje gek van, omdat mijn systeem wat moeite heeft met Train Simulator in combinatie met het "System" dat mijn processor opvreet.

Tim

Ten eerste, sorry voor de stilte van mijn kant. Het probleem kwam maar niet meer voor, en ik wilde niet een reactie plaatsen van "oke, doe ik", omdat jullie het dan niet zouden merken als ik het bericht aan zou passen.

Zojuist is het echter weer voorgekomen, maar ik heb nog wat extra info: Mijn toetsenbord bevriest, doet helemaal niets meer, maar de muis werkt nog wel. Ctrl+alt(of shift)+delete werkt niet, caps lock lampje werkt ook niet. Dit kwam wéér voor tijdens het spelen van Train Simulator 2015.
Laptop opnieuw opgestart, en zag dat processorgebruik nog steeds 100% was.

Ik weet niet of ik ergens een uitdraai kan krijgen uit het programma, dus heb ik maar even een screenshot gemaakt.

Naamloos.png

Als jullie meer info nodig hebben, of een uitdraai, let me know.

Tim

Laatst bewerkt:
Ik zie dat system 67% van de resources gebruikt, maar ik zie verder geen details die dat kunnen verklaren.
Ik vrees dat ik zo op afstand het niet kan oplossen.

iemand anders die iets ziet aan het proces-overzicht dat dit verklaart?

Ik vond het "System Idle Process" ook redelijk opmerkelijk eerlijk gezegd, aangezien dat ook bijna een kwart van m'n processor opneemt.
Hopelijk kan iemand me helpen, het is een erg vervelend probleem aan het worden, zeker aan gezien alleen geforceerd afsluiten helpt.

Idle is niets anders dan 100% minus wat er gebruikt wordt.
Idle op nul betekent dat de cpu als een dolle staats te werken.
Idle op 100 dan doet ie niets

Aha, op die fiets. Nou, ik hoop maar dat iemand me hiermee kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan