ESET Virusscanner Internetbankieren installeren

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Ik heb met succes ESET ESSENTIAL geinstalleerd op 3 PC's.
De volgende stap moet wezen Veilig Internet bankieren, maar dát lukt me momenteel niet.
Veilig internetbankieren_scherm is verder leeg 2025-08-14 151821.png
Volgens de ESET ondersteuning moet ik in de Adresbalk van veilig Bankieren het Webadres van de Rabobank invoeren.
Maar dan gaat de browser direct naar de RaboBank, en dát is op dit moment volgens mij niet helemaal correct.
Hoe moet ik nu verder ?? (graag in Jip en Janneketaal, want uit de ESET help kom ik niet uit)
Met vriendelijke groet
Dukkel

Wat is er mis met het feit dat als je naar de rabobank wilt je bij de rabobank terechtkomt? Begrijp niet helemaal wat het probleem is.

misschien helpt dit:
Hier is een stappenplan:
  1. Open ESET Internet Security of ESET Mobile Security: Start het programma van ESET op je computer of mobiele apparaat.
  • Ga naar de geavanceerde instellingen: Zoek de optie om de geavanceerde instellingen te openen. Dit kan afhankelijk van de versie van ESET iets anders heten, maar meestal vind je dit onder "Instellingen" of "Meer instellingen".

• Navigeer naar Browserbeveiliging: Zoek de sectie die betrekking heeft op browserbeveiliging. Dit kan "Beveiliging" of "Bescherming" heten.

• Activeer Veilig internetbankieren: Selecteer "Veilig internetbankieren" of een vergelijkbare optie om deze in te schakelen.

• Kies je browsers: Je kunt nu aangeven welke browsers je wilt beveiligen met de functie Veilig internetbankieren. Je kunt ook kiezen voor de optie "Alle browsers beveiligen" om alle ondersteunde browsers automatisch te beveiligen.

• Bevestig je selectie: Sla de wijzigingen op en bevestig je selectie

Volgens mij is er niets mis. Het is in- of uitgeschakeld voor een browser. Ingeschakeld doet het gewoon zijn werk. Daar merk je niets van, anders krijg je wel een melding.

Hallo @RogerS
De bedoeling is dat ESET ESSENTIALS de toegang tot de RABO-Bank beschermd.
In Eset moet op de één of andere manier aangegeven worden, dat het benaderen dan de RABO-Bank site een beschermde Internetsite is. Dan komt er ter verduidelijking een groene rand om het scherm te staan waaraan je meteen kunt zien dat die RABO-Site beschermd door ESET is.

misschien helpt dit:
Hier is een stappenplan:
  1. Open ESET Internet Security of ESET Mobile Security: Start het programma van ESET op je computer of mobiele apparaat.

• Ga naar de geavanceerde instellingen: Zoek de optie om de geavanceerde instellingen te openen. Dit kan afhankelijk van de versie van ESET iets anders heten, maar meestal vind je dit onder "Instellingen" of "Meer instellingen".

• Navigeer naar Browserbeveiliging: Zoek de sectie die betrekking heeft op browserbeveiliging. Dit kan "Beveiliging" of "Bescherming" heten.

• Activeer Veilig internetbankieren: Selecteer "Veilig internetbankieren" of een vergelijkbare optie om deze in te schakelen.

• Kies je browsers: Je kunt nu aangeven welke browsers je wilt beveiligen met de functie Veilig internetbankieren. Je kunt ook kiezen voor de optie "Alle browsers beveiligen" om alle ondersteunde browsers automatisch te beveiligen.

• Bevestig je selectie: Sla de wijzigingen op en bevestig je selectie
Hallo @puppie
Volgens mij heb ik al je stappen opgevolgd
Schermafbeelding 2025-08-14 175751.png
En op het vervolgscherm
Schermafbeelding 2025-08-14 175944.png

En toch zie ik niet de groene beveiligheidsrand om het Rabo-site scherm.
Dat toch als teken moet dienen, dat je veilig bezig bent.
Zou er dan toch wát aan mankeren?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan