100% van een div

Status
Niet open voor verdere reacties.

ticom

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
92
Hallo,
Ik ben bezig met een layout te slicen, alleen het lukt niet helemaal omdat een bepaalde div even hoog (100%) te laten worden als de div waar hij in staat.
www.timothydevries.nl/opzet.jpg dit is de bedoeling, en www.timothydevries.nl/slice/test.php is wat ik tot nu toe heb. Zou iemand de oplossing weten om het menu 100% v/d div waarin hij staat te laten worden? (hij staat in de div inhoud2)

(btw, de kleurenkeuze nu is om duidelijk te maken waar de divs zich bevinden)

De code van mijn pagina:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
  <title>Untitled Document</title>
  <style type="text/css">
    html, body{
	  background: url('plaatjes/achtergrond.png') repeat;
	  margin: 0;
	  padding: 0;
	}
	.inhoud{
	  width: 888px;
	  margin: auto;
	  margin-top: 6px;
	  height: auto;
	  background: #00FF00;
	}
	
	.header{
	  background: #DFDEDD;
	  width: 886px;
	  height: 93px;
	  border: solid 1px #000000;
	}
	
	.inhoud2{
	  width: 888px;
	  background: #00FFFF;
	  float: left;
	}
	.content{
	  width: 600px;
	  height: 100px;
	  background: #FF0000;
	  float: left;
	}
	.menu{
	  float: right;
	  width: 100px;
	  height: 100%;
	  background: #FFFFFF;
	}
  </style>
</head>

<body>
  <div class="inhoud">
    <div class="header">
	</div>
	<div class="inhoud2">
	  <div class="menu">menu</div>
	  <div class="content">content</div>
	  <div class="content">content</div>
	  <div class="content">content</div>
	</div>
  </div>
</body>
</html>

alvast bedankt
 
Ik denk dat het niet kan lukken aangezien geen hoogte is opgegeven voor inhoud2. Ik veronderstel dat de rode content-inhoud variabel is van lengte en er nog een blauwe ruimte tussen het witte menu en de content moet komen. Is dat het geval?
 
nee, het blauwe stuk is alleen maar om aan te geven waar het vlak inhoud2 zich bevind. Dit vlak heb ik aangemaakt zodat die langer wordt als de content langer wordt, en ik dacht dat als ik het menu dan 100% zou maken hij altijd even lang zou zijn als de content, wat dus niet echt werkt.
 
Ja ik snap hoe je het bedacht hebt. Maar het probleem is dus dat de hoogte van die div inhoud2 niet opgegeven is en daar ook geen 100% van genomen kan worden. Div's vormen geen geheel als een tabel, waarmee het wel zou lukken denk ik, maar staan gewoon op zichzelf zodat de div menu niets weet van die drie content-div's die op hetzelfde niveau staan.

Ik denk dat je bijvoorbeeld er wel iets mee bent om niet het menu zo lang te maken als de rest maar inhoud2 dezelfde achtergrond als menu te geven en het menu lang genoeg te maken zodat alles erop staat (ik veronderstel dat het menu bij iedere pagina wel korter is dan wat er links staat.

Wat je anders nog altijd kan doen is het oplossen met javascript.
 
Omdat niet iedereen javascript altijd aan heeft staan (en het zonde is als je mensen verliest omdat javascript vereist is voor je menu) heb ik gekozen om het in een tabel te doen.

Bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan