1000 foto's kwijt op smartphone na per ongeluk terugzetten fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
150
Hulp!
Iemand kennis van smartphones? Familie van mij heeft per ongeluk de smartphone teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nu is ze haar 1000 foto's kwijt. Zijn er manieren of programma's die dat kunnen terugzetten? Rooten lukt momenteel nog niet , het is een :

huawei mate 10 lite , RNE-L21
Build number RNE-L21 8.0.0.346(C432)
EMUI-version: 8.0.0
Android version: 8.0.0

Ik ben ook bang om te rooten want dan zou je garantie verliezen en toekomstige updates zouden niet meer geinstalleerd worden. Maar elk android recovery programma dat ik gebruikt hebt, vraagt eerst om te "rooten" zodat ze dan dieper kunnen scannen.
 
Recuva al geprobeerd?
Misschien staan ze nog wel in de cloud, als die aanstond?
 
Laatst bewerkt:
Android. Dus die zouden ook bij Google foto's moeten staan. Kijk daar eens voordat je met allerlei tools aan de slag gaat.
 
Android. Dus die zouden ook bij Google foto's moeten staan. Kijk daar eens voordat je met allerlei tools aan de slag gaat.
Tenzij je synchronisatie uit hebt staan.
 
@RogerS
Bij Google foto's heb ik nog 2 foto's gevonden van 2018.

@LangePier
Spijtig genoeg krijg ik bij die 2 apps enkele standaardfoto's (magzine) en dan nog 2 foto's. Dus niet die duizend.

@Php4u
Ook recuv vindt 2 foto's. "Misschien staan ze wel in de cloud". Hoe kan ik dit controleren? Hoe moet ik daar weer naar toe? Is dat van google?
 
Mogelijk staat het bij Google. En kwestie van het apparaat opnieuw synchroniseren.
 
@PHP4U
Hoe kan ik naar die Google instellingen om dat na te kijken en hoe Huawei smartphone synchroniseren met google?
Ik zal het wel opzoeken, maar dat eerste zou ik graag weer willen weten :)
 
Als er op de telefoon een Google account aanwezig was zou er, na het opnieuw aanmaken van dat account, gesynchroniseerd moeten worden en zouden de foto's dus terug gezet moeten worden..
Indien er nooit een Google account aanwezig was is het een typisch geval van jammer.
 
Ik begin eerder te denken dat syncronisatie naar Google servers nooit heeft opgestaan en de foto's dus enkel lokaal werden opgeslagen...
Maar dat zou TS toch moeten weten ?
 
Er is mogelijk nog iets anders aan de hand. Want cloud heeft 2 foto's en lokaal staan 2 foto's. Sync lijkt in ieder geval nu te werken. Ben vooral benieuwd waarom recuva niks kan terughalen. Want er moeten toch ergens restjes terug te vinden zijn.

Staan die foto's niet toevallig op een SD kaart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan