• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1000 selectievakjes maken, hoe besturingslement niet elke keer handmatig te wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWishkid

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2016
Ik moet 1000 selectievakjes maken waarin via rechtermuisknop het "besturingelement" opgemaakt kan worden. Daarin moet een "Koppeling met cel: " komen met verwijzing naar een cel wat in een ander werkblad staat. De waarde in dat andere werkblad is "WAAR" of "ONWAAR" (omdat dat vinkje te krijgen). De selectievakjes kan ik gewoon kopieren met copy/paste echter de "koppeling met cel: " houdt dezelfde waarde als van het selectievakje waarvan gekopieerd is. Dat betekent dat ik dan 1000x dat veldje van die "koppeling met cel: " handmatig moet wijzigen. Daarom dacht ik aan iets van een dynamische verwijzing te maken zodat ik in dat "koppeling met cel: " iets dergelijks als " werkblad2!$A&rij() " zet waardoor Excel snapt dat bij bijv. rij = 3 hij moet kijken naar de waarde van het veld A3 op werkblad2.

Met groet.

En dan bijvoorbeeld zo:
Code:
Dim cbx As Object
Dim i As Integer

For Each cbx In ActiveSheet.CheckBoxes
    i = i + 1
    cbx.Value = xlOff
    cbx.LinkedCell = "$A$" & i
    cbx.Display3DShading = True
Next cbx

Laatst bewerkt:
*sarcasme mode on* Tsjonge, dat duurde lang zeg voordat jullie allemaal goede antwoorden gaven. Bijna 1 uur". *sarcaseme mode off*

Nee hoor, geweldig en super snel. Via jullie antwoorden is dit probleem helemaal opgelost. thx a lot. deed er meer dan 6 seconde per stuk over dus dit scheelt een hoop tijd en weer een hoop geleerd!

Blijft er bij mij 1 vraag hangen.
1000 selectievakjes???

klopt, 500 x 2 omdat 500 individuen 2 x 2 opties hebben... beetje too much misschien maar het werkt. thx.

nou moet het checkboxje ook nog 3d arcering hebben. Weet je dat toevallig?

Ik heb het voorbeeld in #3 voor je aangepast.

Heb je ook naar het voorbeeld van jkpieterse in #4 gekeken? Iets andere benadering maar ook leuk.

Precies. Ik zou alleen de code erachter wijzigen in dit:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Column = 3 And Target.Row >= ActiveSheet.UsedRange.Row And _
                             Target.Row <= (ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + ActiveSheet.UsedRange.Row) - 1 Then
        Target.Value = IIf(Target.Value = "þ", "o", "þ")
        Cancel = True
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan