100Mhz. memory assumed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gene-genie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Bij het plaatsen van 256mb (133mhz. sdram 16chip) geheugen in mijn computer, kreeg ik de volgende mededeling:

a memory module's serial presence detect (SPD) divice data is missing or inconclusive.
100Mhz memory assumed.

Wat nu ? Is deze module een beetje stuk ?
Kan het kwaad (levert het schade op) ?
Hoe verhelp ik dit ?

De compu start wel op, en het geheugen wordt ook als zodanig gededecteerd, in de bios kan en hoef ik nix te veranderen, (?) maar bij (opnieuw) opstarten blijf ik deze mededeling houden !

:eek:

Is dit het enige geheugenlatje wat je hebt of heb je dit erbij geplaatst.

Lekker experimenteren...

Had 128mb in slot 1, en 64mb in slot 2 !
toen 265mb in slot 1 geplaatst.
Toen dit rare gedoe !

Probeer eens je 256Mb in slot1, je 128Mb in 2 en je 64 in 3. Weet niet of het gaat helpen, maar de kans bestaat.

Heb maar twee slots; 265 in een, en 128 in twee werkt wel, maar dan heb ik het zelfde probleem ! Ook dan heb ik die rare mededeling !

Dus ik vermoed dat je 128 Mb 100Mhz is en je 256Mb 133 Mhz. Normaal moet dit samen werken. Vermits je maar 2 slots hebt, verwissel dan de 128 met 256. Het is even uit testen. dus 128 in 1 , 256 in 2

128mb is ook 133Mhz , maar heb de module inmiddels teruggebracht naar de leverancier ! Die mij overigens meedeelde dat dit een vaker voorkomend probleem is bij 'merkcomputers' ! Hij adviseerde het gewoon nog eens met een ander merk te proberen.

Blijft staan dat ik wel nieuwsgierig ben naar het antwoord op mijn vraag (-en) !:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan