1024 mb word herkent als --> 640 mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryL

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
109
beste mede-helpers

ik heb laatst even een geheugen module uit de pc van de baas van me vader gehaald omdat ik zelf te weinig had (512 mb).
ik heb er dus een 512 mb module uit gehaald bij de pc van de baas van me vader
ik heb die 512 mb geheugen erbij ingezet(zijn overgens allebij ddr2) maar als ik nu kijk bij me totale geheugen geeft hij maar 640 aan. dat mij lijkt op 128 + 512 =640.. maar er staat 100% 512 mb op beide geheugenmodule's..
iemand enig idee hoe dit kan? Of gewoon puur toeval dat alle programma's samen 384 mb gebruiken(384 + 128 =512) zodat het lijkt of er 1tje een 128 mb is

get rare is overgens, Als ik i.p.v twee 512 module's . één 128 erin zet + één 512
dat hij dan bij totaal geheugen ook 640 aangeeft
ik heb de kaart met het meest aantal ghz als eerste gezet

alle reacties zijn welkom!

gr. perry
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ook, maar op sommige systemen met onboard video mág RAM worden weggesnoept door de videochip.
 
ik heb er ook nog een televisiekaart inzitten, zodat ik tv kan kijken op me pc.. mischien dat je dat bedoeld? maar is het dan niet gek dat het precies op 128 mb uitkomt wat er overblijft?
 
Nee, ik bedoel dat bij systemen met een onboard video chip (kaart) het niet ongebruikelijk is dát de videochip een hoeveelheid RAM aanwendt voor videogebruik.
Uit je vraagstelling kan ik niet opmaken óf je een videochip onboard hebt, of dat je een losse videokaart hebt.
 
en als ik er 1tje bijzet van 128..
dan heb ik dus 512 + 128 en ik kijk dan bij me totale geheugen dan geeft hij ook gewoon 640 aan..

oh zo, Ja ik snap wat je bedoelt, Geintergreerd of los
ik heb gewoon een geintergreerde videokaart..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke:thumb:

ik zal van de week eens een 1024 kopen en die erbij zetten
kijken wat ik dan overhoud.

gr, perry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan