1024 x 768 lettertjes worden zo klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hoi

Als ik mijn beeldscherm op 1024x768 zet worden die lettertjes zo klein. Ik begrijp dat dit logisch is, maar ik vroeg me af hoe jullie dat oplossen. Als ik bij beeldschermeigenschappen voor grotere lettertypen kies, dan krijg ik zo'n retarded lettertype. In m'n webbrowser gaat het nog wel, maar in windows zelf is alles echt vermoeiend klein. Ik heb een 17 inch beeldscherm, van behoorlijke kwaliteit. Iemand een tip?

groetjes

Poekie

In je brouwser kun je de letter grote snel en makelijk aanpassen door op CTRL te drukken en dan met je muiswielje te scrollen. (kan ook onder Beeld en dan tekengrote).

In windows zelf, ga eens naar je config scherm, beeldscherm, vormgeving, en selecteer bij tekengrote eens een andere letter grote, je resolutie blijft het zelfde maar de letters worden groter...

Geplaatst door poekie
Hoi

Als ik mijn beeldscherm op 1024x768 zet worden die lettertjes zo klein. Ik begrijp dat dit logisch is, maar ik vroeg me af hoe jullie dat oplossen. Als ik bij beeldschermeigenschappen voor grotere lettertypen kies, dan krijg ik zo'n retarded lettertype. In m'n webbrowser gaat het nog wel, maar in windows zelf is alles echt vermoeiend klein. Ik heb een 17 inch beeldscherm, van behoorlijke kwaliteit. Iemand een tip?

groetjes

Poekie

Als je altijd een lagere resolutie gewend bent, dan lijkt 1024x768 klein. Dit went na een tijdje vanzelf.

Maar als tussenoplossing is de opties die men al gaf, een uitkomt.

Of even bij een brillen winkel langs gaan, als het echt moeilijk te lezen is heb je misschien wel een bril nodig.

hahahahahahahahahahahahahahahaha:D hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha:D hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah:p

Ach, zoals je al zei, Muurhond, het went inderdaad gewoon. Dat ik dit niet eerder heb gedaan, is erg fijn surfen zo.:)
Ik had ook een probleempje met m'n monitor; er zat een soort moiré strepenpatroon in beeld, dat is bij deze resolutie verdwenen.

Bedankt voor de tips&fun,

Poekie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan