10mbit/ 100mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.

royma

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Ik zat zojuist mijn netwerkverbinding eens te bekijken en zag dat deze 10mbit was. ik meen dat ik dat vroeger ooit eens op 100 heb gehad, dus stelde ik het weer in op 100. Dan valt de verbinding uit!

Op zich is 10 mbit natuurlijk genoeg, maar voor het verkeer van pc naar pc (grote bestanden overzetten) is 100 mbit toch wel een stuk sneller. Hoe kan ik dit oplossen? Volgens mij heb ik de snelheid op 10mbit half duplex moeten zetten toen ik een nieuwe router heb gekocht. (is weer ff geleden ;-)

dat klopt, maar hij moet intern toch gewoon op 100 kunnen draaien?

Geplaatst door royma
Ik zat zojuist mijn netwerkverbinding eens te bekijken en zag dat deze 10mbit was. ik meen dat ik dat vroeger ooit eens op 100 heb gehad,

Vertel,waar was dat ? Wil ik ook !

Als je op de betreffende pc's de snelheid op automatisch laat staan, zou deze op 100 moeten gaan, als je van pc naar pc bestanden overzet.(intern netwerk)
Het scheelt inderdaad enorm qua tijd.

Geplaatst door upsidaisy

Vertel,waar was dat ? Wil ik ook !

Nooit een netwerk gezien met die snelheid?

Crash: Als ik m op automatisch zet, dan krijg ik dus geen ip adres.. vind ik vreemd

Dan maak je die aan :)
IP-adressen stel je zo in:
-Start
-Configuratiescherm
-Netwerkverbindingen
-Eigenschappen van verbinding
-Internetprotocol (TCP/IP)
-Eigenschappen
-Het volgende IP-adres gebruiken

Ik heb zojuist handmatig een ipadres etc ingesteld. Heb nu wel een netwerkverbinding (en nog 100mbit ook!), maar naar buiten toe kan ik nu niets! Kan dus niet op internet o.i.d!

Heb geprobeerd op 100full, 100 half, en automatisch maar dat is de oplossing ook niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan