10MBit sneller dan 100MBit ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter RKEY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch raar dat die éne slechte verbinding je hele netwerk om zeep helpt, houdt mijns inziens in dat je switch z'n werk ook niet helemaal goed doet. Die zou immers moeten bepalen dat de verbinding naar de laptop langzaam is en dat de rest gewoon op 100Mbit kan.

Geplaatst door Bassie
Toch raar dat die éne slechte verbinding je hele netwerk om zeep helpt, houdt mijns inziens in dat je switch z'n werk ook niet helemaal goed doet. Die zou immers moeten bepalen dat de verbinding naar de laptop langzaam is en dat de rest gewoon op 100Mbit kan.

Misschien dat dit bij duurdere switches mogelijk is, maar voor zover ik weet is een netwerk zo snel als het langzaamste onderdeel ervan.

Geplaatst door NLspecial

Misschien dat dit bij duurdere switches mogelijk is, maar voor zover ik weet is een netwerk zo snel als het langzaamste onderdeel ervan.
Nee, normaal gesproken niet. Als op een 10/100 Mbit switch 2 100 Mbit hosts met elkaar praten, gaat dat op 100 Mbit, ookal zit er misschien een 10 Mbit computer ergens anders aangesloten. Hier was duidelijk het probleem dat de USB adapter nog steeds op 100 Mbit stond ingesteld, terwijl hij maar 11 kon. Een voorzichtige gok van mij is ook dat die adapter misschien helemaal niet USB 1.1 ondersteunde, maar dat dat toevallig wel werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan