Goedenavond allemaal,
De reden dat ik mijn vraag in dit topic stel is omdat ik hier een paar maand terug een bijna dezelfde vraag stelde, het antwoordt op die vraag komt hier ook weer terug.
Jammer dat ik bericht #1 niet kan aanpassen, anders had ik daar aangegeven dat men meteen naar bericht #11 toe kan.
Het gaat om het bestand wat ik later heb bijgevoegd, als ik het andere bestand open die ik niet heb meegepost, waarmee ik mijn gerechten plan krijg ik in een aantal cellen in het tabblad instellingen waarden te zien, dus de ingrediënten die ik nodig heb voor die dag voor ieder gerecht, de waarden uit de instellingen wil ik graag op het klembord zetten en plakken in het tabblad ingredientenlijst. het bestand staat al in de microsoft cloud en na opslaan kan ik het bestand openen op de telefoon en heb ik alles voor die dag bij de hand. Ik kan ook 1 range maken maar dan kopieert die de kolomkoppen & de rijnamen van de rechter tabel, en dat kost misschien meer tijd om te kopiëren, met 2 ranges kost het misschien ook wel meer tijd om te kopiëren. Maarja, dat weet ik niet want eigenlijk weet ik niets van vba. Maar nu zit ik met 2 problemen.
Ik heb een vba code om gegevens op het klembord te zetten:
Code:
Sub MTBenMTBPKopieren()
Sheets("instellingen").Range("E20:M325").Copy
Sheets("instellingen").Range("P22:X325").Copy
End Sub
Probleem 1 is dat de range E20:M325 schijnbaar niet op het klembord wordt gezet, want nadat ik op de kopiëerknop druk, is alleen P22:X325 omlijnd met dat bewegende zwart/witte streepje. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Edit: Ik heb een onofficieel kopieerknopje gemaakt in de instellingen, en als ik daar op druk zie ik dat alleen de rechter tabel op het klembord is gezet.
Dan heb ik een vba code die de gegevens plakt in een zelfde bereik ander tabblad:
Code:
Sub PlakkenDataJanuari()
With Sheets("ingredientenlijst").Range("E20:M325")
With Sheets("ingredientenlijst").Range("P22:X325")
.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulasAndNumberFormats 'kopieren van de opmaak
.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues 'kopieren van de waarden zonder de formules
End With
End Sub
In de oplossing die de vorige keer geboden wordt gaat het om 1 range waar geplakt moet worden (bericht #10). Probleem 2 is dat ik nu 2 ranges heb gekopiëerd en wil deze 2 ook weer graag plakken, dan denk ik aan bovenstaande oplossing maar deze code werkt niet. Ik zie nu ook dat de macronaam van de plakknop verkeerd is maar als ik kies voor PlakkenDataJanuari gaat het ook verkeerd.Kan iemand mij verder op weg helpen?