• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

11-voudige ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kepke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om de gereden kilometers bij te houden. De ritten bestaan telkens uit 11 verschillende locaties. Elke locatie heb ik een "code" gegeven en met een ALS functie ik dan de benaming en de aantal kilometers oproepen. Nu wil ik graag een een ALS functie opstellen met 11 vergelijkingen. Maar ik kom niet verder als 8 vergelijkingen. Daarna krijg ik een foutmelding.

Wil/kan iemand met hiermee helpen. In bijlage vinden jullie het bestand hoe ver ik gekomen ben. (op het tweede tab-blad staan de bestemmingen en kilometers)

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Je kunt daar beter vert.zoeken voor gebruiken:
Code:
=VERT.ZOEKEN(Kilometers!$B6;Bestemmingen!$A5:$C15;2)
De lijst bestemmingen is zo veel makkelijker langer te maken.
zie bijlage
mvg leo

Bijlagen

ALS kan trouwens niet verder dan 7 nivo's diep genest worden (moest even opzoeken, hoeveel het precies ook alweer was)
Zie hier
mvg leo

@Leofact, bedankt voor de snelle hulp. Van deze functie had ik nog nooit gehoord. Maar ik kom er nu wel mee onder de voeten uit.

mooi dat je verder kunt:)
Graag de vraag nog even opgelost zetten (re. onder)
mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan