12 april deadline voor XP gebruikers zonder SP2...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
12 april deadline voor XP gebruikers zonder SP2

Nog zo'n zes weken en dan zal Service Pack 2 voor alle Windows XP gebruikers verplicht worden. Op dit moment heeft men nog de keuze om de SP2 update niet te installeren, maar deze optie zal op 12 april verlopen, waarna men gedwongen wordt de mega-update te downloaden en installeren. Voor bedrijven die de overstap nog niet durfde te maken had Microsoft een "blokkeer mechanisme" uitgegeven, dat het ongewenst installeren van SP2 moest voorkomen. De softwaregigant is echter van mening dat iedereen de tijd heeft gehad om het Service Pack te testen en dat er geen reden is om de update niet te installeren. Hiermee moet een einde komen aan de planning die Microsoft voor de verspreiding van Service Pack 2 had opgesteld. (Aunty Spam's Net Patrol) Bron: security.nl

Kreeg vanmorgen inderdaad SP2 via live-update wéér aangeboden terwijl ik eerder had uitgevinkt deze kennisgeving niet te willen ontvangen. Ik vind dit een hoogst merkwaardige gang van van zaken...

En wat gebeurt er na 12 april als je het niet installeert??
Ik heb het een paar maanden geleden geprobeerd en toen is mijn p.c gecrasht. Ik heb er geen verstand van en heb dus iemand moeten laten komen om alles weer opnieuw erop te zetten. Ben ook veel kwijt.
Ik durf er niet aan.
zo te zien heb jij hem ook nog niet??

Heb een donkerbruin vermoeden dat die blokkeringtool voor met name bedrijven (die eerst konden testen) wordt opgeheven. Bij nader inzien denk ik dat de soep niet zo heet wordt gegeten etc etc... en dat je als thuisgebruikers nog steeds kan kiezen. Interessante discussie: http://www.neowin.net/comments.php?id=27171&category=main

Quote van iemand op dat forum: "I just spoke to MS, and they reffered me to this KB article."
http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/solutions/blockxpsp2.mspx

Nog eentje: "I think what they mean is that Microsoft is going to disable the registry key functionality that let corporate admins decide whether to have SP2 appearing on Windows Update. So if after this date they didn't solve problems with SP2, they can still ask end users not to install it."

Cnet.com: "Corporate customers now have about eight months --or until the middle of April-- to prepare for the security-related update, which may require testing for compatibility with other business applications before installation." http://news.com.com/Microsoft+extends+block+to+SP2+auto+update/2100-1016_3-5355050.html?tag=nefd.top"

Ik vind het nog steeds verwarrend allemaal. :rolleyes:
@ a.jillal, nee heb SP2 (XP Home SP1) ook nog niet, pc loopt lekker, heb alle kritieke updates en de instellingen in IE en OE op hoge beveiliging staan+router+NIS+weet ik allemaal nog meer! :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb voor de zekerheid net even met Microsoft gebeld en hen gewezen op de berichtgeving rondom de 'verplichte' SP2-update van a.s. 12 april. Daar was hun niets van bekend. Men is daar geheel vrij in... Heb wat sites met hen doorgenomen zoals securtiy.nl en neowin.com en lazen die berichten ook voor het eerst. Zelfs voor bedrijven die dat block-tooltje hadden geinstalleerd is het niet echt een verplichting. Hij wees alleen op het feit dat MS gratis iedereen adviseert die eventueel problemen met SP2 kunnen ondervinden. Ziezo, dat is dan duidelijk. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan