12 Playstation 3 consoles, Black Ops welk switch is aangeraden????

Status
Niet open voor verdere reacties.

business

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Ik ben namelijk een Call of Duty Black Ops toernooi aan het organiseren onder mijn vriendekring. We zijn van plan om 12 ps3's aan mekaar te koppelen. welke switch geeft de garantie dat het netwerk dadelijk niet plat licht?

Mvg.

Wil je enkel LAN (onderling) of wil je met z'n alle op het playstation netwerk?
Voor LAN is in principe bijna iedere switch geschikt (Correct me if i'm wrong), neem wel gewoon een switch van Cisco/Linksys, Eminent, HP of Netgear of een ander degelijk merk.
Sweex, Hercules en dergelijke, dat spul gaat nog wel eens kapot..

Maar als je met z'n alle op het playstation netwerk gaat zal je internet verbinding dat waarschijnlijk niet leuk vinden, ongeacht je switch..

We zijn uiteraard van plan om enkel het tegen elkaar oP te nemen. Het is toch ook zo dat je hierbij geen internet verbinding nodig hebt? En is een router dan niet geschikt? Zo ja, dan heb je toch ook geen internet nodig? Als ik de router gewoon in het midden van alle ps3's leg en alleen verbind aan het stopcontact is ook voldoende toch? Want het schoot me ne te binnen dat ik dus 12 utp kabels naast de switch nodig heb wat vrij lastig is.

Tegen elkaar opnemen heb je inderdaad geen 'internet verbinding' nodig, je moet een spel hebben wat LAN multiplayer ondersteund..
Router gebruiken is in sommige gevallen mogelijk ja, afhankelijk van het type. Maar draadloos gaat altijd minder goed werken dan bedraad, hoe dichtbij je je access point ook hebt staan.
Een Netgear 16 poorts switch heb je al voor €43,-.. Kabeltjes zijn gelukkig ook niet ontzettend duur. Bedraad (dus met een switch, want een 12 poorts router heb je denk ik niet) lijkt me toch echt de beste oplossing.

Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is maar. in theorie zal het ook mogelijk zijn om via WiFi de ps3's te verbinden. Dat heb ik ooit gedaan met 15 PC's voor CoD4 wat opzich redelijk liep behalve dat men af en toen gedisconteerd wordt door signaal verlies. maar in lichte mate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan